به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی تبریز برای سرعت دهی در اجرای طرح مترو این شهر 2 لایحه و یک طرح به تصویب رسید.
از مجموع فاینانس مصوب برای خط 2 مترو تبریز 357 میلیون دلار اصل وام و 63 میلیون دلار سود وام است.
موافقان لایحه بر اهمیت استفاده از تمام اعتبارهای ممکن برای اجرای این طرح تاکید داشتند و مخالفان نیز بلاتکلیفی 12 کیلومتر باقی مانده از طرح را ایراد اصلی لایحه اعلام کردند.
شهرداری بر اساس لایحه اولیه درخواست استفاده از 900 میلیون دلار فاینانس را کرده بود که بر اساس تصمیم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز این میزان به 420 میلیون دلار کاهش یافت.
در این جلسه اعضای شورای اسلامی برای ادامه کار و تکمیل خط 2 مترو تبریز استفاده از هر نوع تسهیلات مورد تایید دولت را مصوب کردند.
همچنین در این جلسه لایحه 2 فوریتی شهرداری مبنی بر افزایش اختیار شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت برای مترو به میزان 6 هزار و 500 میلیارد ریالی مطرح و به تصویب اعضای شورای اسلامی رسید.
بر اساس مصوبه شورای اسلامی تبریز شهرداری مجاز است یک هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت بیشتر از میزان در نظر گرفته شده در لایحه بودجه 1397 به فروش برساند.
لایحه نحوه هزینه کرد 250 میلیارد ریالی بودجه مصوب تبریز 2018 نیز در این جلسه مطرح شد که به دلیل اختلاف نظر کمیسیون های فرهنگی و بودجه به نتیجه نرسید و مقرر شد پس از جلسه مشترک 2 کمیسیون و حصول نتیجه در جلسه آتی شورای اسلامی این شهر مجددا در صحن شورا مطرح شود.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری و 13 عضو ثابت در شورای اسلامی دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.