فاینانس خط دو قطار شهری تبریز در شورای شهر تبریز تصویب شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری برای خریداری تجهیزات مورد نیاز برای تمامی ۲۲ کیلومتر این پروژه و اتمام ۱۰ کیلومتر از آن با اکثریت آرا توسط شورا تصویب شد. 
همچنین بر اساس مصوبه شورا مقرر شد که ۱۲ کیلومتر مابقی از محل اعتبارات دولتی همچون صندوق توسعه ملی تکمیل شود. 
شورای شهر لایحه‌ای دیگر مبنی بر افزایش ۱۵۰ میلیارد تومانی سهم شهرداری تبریز از محل فروش اوراق  مشارکت برای خط یک مترو تبریز را نیز تصویب کرد. 
شهردار تبریز در خصوص فاینانس خط دو مترو تبریز گفت: طی ۹ ماه گذشته علی‌رغم تلاش‌های انجام شده هنوز موفق به تصویب فاینانس و دریافت این مبلغ نشده‌ایم که منجر به از بین رفتن زمان می‌شود. 
«ایرج شهین‌باهر» ادامه داد: دولت باز پرداخت ۵۰ درصد فاینانس را تضمین می‌کند و به همین منظور باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را انجام دهیم. 
وی ادامه داد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده، پیمانکار برای راه‌اندازی دستگاه «تی بی ام» دوم برای آغاز حفاری خط دو مترو از سمت باغمیشه اقدام می‌کند که برای بار اول در تاریخ تبریز حفاری مترو با دو دستگاه تی بی ام انجام خواهد شد. 
مدیرعامل قطار شهری تبریز در خصوص خط یک مترو، گفت: خط یک مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد ولی تکمیل کامل این خط از قبیل تجهیز ایستگاه‌ها و ... دو و نیم سال طول می‌کشد. 
«مصطفی مولوی» ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی ۳۱ شهریور ماه سال جاری، مترو به ایستگاه «سه راهی امین»‌ می‌رسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.