به گزارش ایرنا، میراحد حسینی روز شنبه در جلسه شورای اشتغال استان افزود: این تعداد طرح برای دریافت 2 هزار و 140 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده که از این تعداد برای 32 طرح حدود 68 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بانک‌های سپه، صادرات، تجارت و ملت در پرداخت تسهیلات برای طرح های صنعتی و تولیدی استان دارای عملکرد صفر هستند، اظهار داشت: بانک‌های توسعه تعاون و کشاورزی هم عملکرد ضعیفی نسبت به سهمیه معرفی شده دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: سهیمه بخش کشاورزی در اخذ تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال فراگیر 45 درصد، صنایع کوچک 10 درصد و بقیه بخش ها دارای درصدهای مختلف است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید شرکت‌های دانش بنیان نیز در تسهیلات این طرح سهم داشته باشد، گفت: قرار بود برای این شرکت‌ها 8 درصد تسهیلات پرداخت شود که باید این سهیمه لحاظ شود.
شهاب الدین بیمقدار با اشاره به اینکه تسهیلات طرح رونق تولید و اشتغال فراگیر با سود 18 درصد پرداخت می‌شود، افزود: ضروری است یارانه 10 درصدی به بخش دانش بنیان برای دریافت وام 8 درصد به سرعت ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: دولت در قانون بودجه سال 96 بیش از 10 هزار میلیارد ریال یارانه تسهیلات تصویب کرده و باید این یارانه به افراد واجد شرایط پرداخت شود و بانک‌ها متقاضیان را سردرگم نکنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.