به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هنرمندان عکاس از سراسر کشور می‌‌توانند آثار خود را با محوریت فرهنگ رضوی به دبیرخانه این جشنواره در تبریز ارسال کنند.
وی اظهار داشت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی (شاهچراغ) در آستانه روز جهانی عکاسی در تبریز برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، نکوداشت پدیدآورندگان‌ آثار در حوزه عکاسی و کمک به ترویج این عرصه معنوی را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
محمدپور ادامه داد: محورهای این جشنواره شامل آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر ائمه اطهار (ع)، بنا‌های مذهبی امامزادگان و فرهنگ ائمه اطهار (ع) در تمام نقاط جهان است.
وی گفت:‌ این جشنواره در 6 بخش شامل جلوه های زیارت،‌ معماری(بنا‌های مذهبی و اماکن زیارتی)، خلاقه، مجموعه عکس و نوجوانان عکاس ( ٩ تا ١٥ سال) برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی یادآوری کرد: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی azarsh.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می شود.
محمدپور افزود: شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان آزاد بوده و هر‌ عکاس می‌تواند در هر بخش حداکثر ٨ قطعه تک عکس به دبیرخانه ارسال کند.
وی گفت: شرکت کنند‌گان در صورت استفاده از دوربین آنالوگ باید آثار خود را اسکن کرده و فایل دیجیتال آن را به جشنواره ارسال کنند و عکس‌های ارسالی باید از تولیدات ابتدای سال 1395 به بعد بوده و نباید در جشنواره‌های قبلی عکس رضوی جزو آثار منتخب یا پذیرفته شده باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ١٥ تیر به آدرس تبریز، خیابان امام، نرسیده به آبرسان، جنب کوچه کلانتر، اداره امور سینمایی و سمعی و بصری، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی و یا از طریق سایت جشنواره Azarsh.shamstoos.ir ارسال کنند.
محمدپور ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده هشتمین جشنواره عکس رضوی ٢٤ تیر تا ٣ مرداد دایر و آیین اختتامیه جشنواره ٢٧ تیر برگزار می شود.
جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر هنر‌های تجسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن هنر عکاسی، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن سینمای جوان دفتر تبریز و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.