به گزارش ایرنا، مجید احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، خرید گندم صرفا از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شده باشد، مجاز خواهد بود.
وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیر کشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه در زمان تحویل محصول ضروری است.
وی با بیان اینکه هنوز تعدادی از بهره برداران از مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ثبت نام در این سامانه خودداری می کنند افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، ثبت نام در این سامانه از طریق شوراهای اسلامی روستاها، دهیاری ها و بخشداری ها اطلاع رسانی شده است.
احمدی از تمامی کشاورزانی که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات خود در این سامانه نشده اند، خواست تا سریعا به مراکزجهاد کشاورزی سطح شهرستان مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند تا در زمان تحویل گندم به مراکز خرید با مشکل مواجه نشنود.
متوسط تولید گندم در هشترود 135 هزار تن است و دولت سال گذشته از بابت خرید گندم مازاد نیاز کشاورزان این شهرستان هزار و 400 میلیارد ریال به حساب آنها واریز کرد.
هفت مرکز خرید اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و پنج مرکز خرید دولتی طبق سال های قبل آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان هشترود است.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با حدود 57 هزار جمعیت و وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.