مردم تبریز بار دیگر حماسه‌ای نو خلق کرده و برای دفاع از "قدس شریف" از اقصا نقاط تبریز راهپیمایی کرده و مقابل مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز گرد هم جمع آمدند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مردم تبریز از همان ساعات اولیه راهپیمایی در محل تجمع، جمع شده‌اند و بار دیگر خروش انقلابی و جهادی خود را به رخ مستکبران جهانی کشانده و ثابت کردند که همچنان داغ و توفنده پای "آرمان فلسطین" ایستاده‌اند.
دسته دسته‌ی مردم از کوچه و خیابان‌های تبریز به سمت مصلی امام خمینی(ره) سرازیر شده و با شعارهای کوبنده، نفرت خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت‌شان از مردم مظلوم فلسطین را اعلام می‌کنند.
شعار "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" بار دیگر در میان آسمان تبریز به اوج رسیده و مردم پرچم رژیم غاصب صهیونیستی را به آتش می‌کشند.
ازدحام در خیابان‌های منتهی به مصلی امام خمینی(ره) تبریز به قدری است که مردم به آرامی حرکت می‌کنند و چون سیلی خروشان جوشیده‌اند تا حامی فلسطین باشند.
مسئولان نیز همپای مردم آمده اند تا بار دیگر انقلابی گری و پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب را به نمایش گذارده و خط بطلانی بکشند بر آنانی که می‌خواهند آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود.
مترسک‌ها و آدمک‌هایی که ذات پلید سران استکبار را به تصویر کشیده نیز در دستان مردم تبریز به آتش کشیده می‌شود و مردم شعار "هیهات منا الذله" سر می‌دهند.
آری اینجا، از گلوی خشک و روزه‌‌دار مردم تبریز تنها "آرمان فلسطین" است که سخن می‌گوید و فریاد حق‌خواهی را به اوج می‌رساند. کودک، جوان، میانسال و پیر آمده‌اند تا دفاع کنند از مردمان مظلومی که در میان هجوم وحشی‌های صهیونیست، خواب آرام از چشمانشان پریده شده است.
اینجا فریاد "قدس باید آزاد گردد" بیش از هر زمان دیگری بر زبان‌ها افتاده و به اوج رسیده و مردم تبریز به پا خواسته‌اند تا بگوید که "قدس، قلب فلسطین است و باید به آغوش مسلمانان بازگردد".
آقای احمدی یکی از راهپیمایانی است که با زبانی روزه و عزمی بلند پای در صحنه‌ی دفاع از فلسطین گذاره و پرچم اسراییل را به آتش می‌کشد، او در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: پرچمی که به آتش کشیده‌ام دروغین و ساختگی است! رژیم اشغالگر قدس بی هیچ واهمه‌ای خون کودکان، زنان و مردم بی‌گناه فلسطین را می‌ریزد و بی‌آنکه مجامع بین المللی مقابلش ایستادگی کنند، بعد از سال‌ها هنوز هم به کشت و کشتار خود ادامه می‌دهد. ما آمده‌ایم تا از مردم جهان بخواهیم که "فلسطین" را دریابند.
خانم عباسی دیگر روزه‌داری است که پرچم فلسطین را بر دست گرفته و شعار "قدس باید آزاد گردد" را فریاد می‌کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: آمده‌ایم تا مظلومیت فلسطین را فریاد کشیده و بار دیگر فلسطین را تیتر اصلی رسانه‌های جهان کنیم.
وی قدس را پایتخت همیشگی فلسطین دانست و افزود: سران آمریکایی با انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس، آتش خشم مسلمانان به جوشش درآورده و مردم سراسر جهان یقینا امسال پرشورتر از سال‌های گذشته حماسه خواهند آفرید.
مراسم روز جهانی قدس سال جاری با شعار محوری "روز جهانی قدس"، "پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی" ، "عزم ملت فلسطین برای بازگشت" در سراسر کشور و سایر کشورهای اسلامی آغاز شده است.
گفتنی است، سخنران ویژه‌ی مراسم روز قدس تبریز "حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی"- تولیت آستان قدس رضوی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.