به گزارش ایرنا، در کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز، مردم انقلابی و ولایتمدار با حضور در مسیرهای هفتگانه راهپیمایی روز قدس، شعار ' مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل' سر دادند.
خیابان های منتهی به بافت مرکزی تبریز در منطقه مصلای بزرگ امام خمینی این شهر، امروز شاهد سیل خروشان مردمی بود که با شعار محوری 'روز جهانی قدس'، 'پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی' و 'عزم ملت فلسطین برای بازگشت' به میدان آمدند تا به جهانیان نشان دهند که همچنان استوار و پایا بر عهد خود با امام شان مبنی بر آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها ایستاده اند.
اقشار مختلف مردم تبریز امروز در میدان تاریخی 'ساعت' گرد آمدند تا با مشت های گره کرده و فریاد رسا، انزجار خود از اقدام های ظالمانه و غیرانسانی صهیونیست ها در اشغال قدس شریف و دیگر سرزمین های فلسطینیان، شعار 'آزادی قدس' را برای جهانیان معنا کنند.
راهپیمایی روز قدس امسال در تبریز و دیگر شهرهای 21 گانه آذربایجان شرقی، شاهد جلوه های نابی از جدایی ناپذیری آرمان های ایرانی- اسلامی با آرمان والای آزادی قدس شریف بود که در قالب به اهتزار در آمدن پرچم های سه رنگ ایران عزیز و فلسطین بر بالای دست راهپیمایان نمود یافت.
خیابان های تبریز امروز آکنده از پارچه نوشته ها و کاغذ نوشته هایی بود که بر روی همه آنها مفهوم واحد 'آزادی قدس' در رنگ ها و طرح های مختلف نقش بسته بود.
در راهپیمایی امروز 'روز قدس' همه آمده بودند؛ از پیرمردان و پیرزنان تا کودکانی که به نشانه حمیت ایرانی، پرچم سه رنگ کشورمان را بر گونه هایشان نقاشی کرده بودند؛ از نوجوانان و جوانان دختر و پسری که با روحیه شوخ طبع شان، شکلک هایی در تمسخر رژیم غاصب صهیونیستی در می آوردند.
امروز همه آمده بودند؛ از جانبازان ویلچرنشین هشت سال دفاع مقدس تا رزمندگان آن سال های شور و شعور که امروز در کسوت مسوولیت های دولتی، برای رفع مشکلات ملت غیورشان می کوشند؛ امروز بافت مرکزی تبریز به شعاع یک کیلومتر بوی 'قدس' می داد.
آسمان تبریز امروز آکنده از طنین شعارهایی بود که در حمایت از 'قدس شریف' و محکومیت ' رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش' با تمام توان از گلوی مردمی آگاه و انقلابی بیرون می آمد و در کسری از ثانیه مرزهای جغرافیایی را در می نوردید تا فلسطینیان مظلوم در مبارزه هفت دهه ای خود علیه خون آشامان صهیونیست، قوت قلب پیدا کنند و بدانند که ایرانی مسلمان و آزادیخواه هرگز براداران دینی خود را تنها نمی گذارد.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.