به گزارش ایرنا، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان مردانی آذر در تبریز در زمینی به وسعت 55 هزار مترمربع با برآورد هزینه یک هزار و 200 میلیارد ریال در حدود 65درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان سال 98 تکمیل شود .
این بیمارستان 540 تختخوابی علاوه بر استان آذربایجان شرقی نیاز درمانی سایر استان های شمالغرب را نیز جوابگو خواهد بود.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان دارای بخش همراه سرا با ظرفیت 200 نفر است که برای راحتی و رفاه همراهان بیماران در نظر گرفته شده است.
این بیمارستان که قرار است جایگزین بیمارستان فعلی کودکان تبریز شود، به نام زهرا مردانی آذر نام گذاری خواهد شد.

***
تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری
استاندار آذربایجان شرقی امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این بیمارستان در حال احداث به ایرنا گفت: بیمارستان 540 تختوابه کودکان تبریز یکی از طرح های مهم نه تنها برای استان بلکه برای استان های شمالغرب کشور در حوزه سلامت و درمان است.
مجید خدابخش افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح بسیار خوب بوده و در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی برای تجهیز این بیمارستان 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.
وی با اشاره به بازدید خود از روند اجرایی این طرح در زمستان سال گذشته گفت: در فصل زمستان مشکلاتی از جمله تامین آب، برق و گاز وجود داشت که با پیگیری های انجام شده این زیرساخت ها در حال ایجاد است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تلاش بر این است که قسمتی از بیمارستان تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و بهره برداری شود.

***
بیمارستان خیرساز کودکان تا پایان سال 98 به بهره برداری کامل می رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این خصوص به ایرنا گفت: ساخت این بیمارستان از اواخر سال 1394 آغاز شده و تا کنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال 98 به صورت کامل احداث و تجهیز خواهد شد.
محمدحسین صومی افزود: از محل سفر رئیس جمهوری به استان 100 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این بیمارستان در سال جاری تخصیص یافت و امسال باید آن را جذب و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنیم.
وی ادامه داد: برای ساخت هر متر مربع بیمارستان در حدود سه و نیم میلیون تومان باید هزینه شود که تمامی هزینه های ساخت توسط آقای مردانی آذر پرداخت می شود.
صومی اظهار داشت: این مرکز تنها بیمارستان خیرساز استان است که به صورت کامل توسط خیر ساخته می شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امیرالمومنین تبریز که توسط خیران ساخته شده توسط دانشگاه اداره نمی شود و به صورت هیات امنایی مدیریت می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط خیران سلامت در آذربایجان شرقی انجام شده بطوری که بخشی از بیمارستان الزهرا، بخش پیوند و دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) توسط این خیران احداث شده است.
وی افزود: خیران سلامت در تمامی شهرستان های استان فعال هستند و با این دانشگاه همکاری خوبی برای اجرای طرح های درمانی دارند.
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.