به گزارش ایرنا، صابرتقویمی روز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چاراویماق به استخدام نیروهای غیربومی در آزمون های استخدامی و پذیرفته شدگان مراکز تربیت معلم شهرستان اشاره کرد و افزود: نیروهای غیربومی پس از استخدام از سهمیه این شهرستان، درخواست انتقال می دهند و همین امر موجب کاهش نیروهای رسمی و مشکلات عدیده در آموزش و پرورش چاراویماق شده است.
وی با انتقاد از روند فعالیت این شورا در سال گذشته افزود: با در نظر گرفتن نظرات مختلف، دیدگاه ها و پیشنهادهای سازنده می توانیم تصمیمات صحیح و قابل اجرایی را در این شورا اتخاذ کنیم.
وی گفت: استفاده از مردم و اولیا برای اعتلای نظام آموزش و پرورش بسیار موثر و ضروری است و باید در پیشبرد اهداف آموزش و پرورشی شهرستان از نظرات اولیا دانش آموزان بهره مند شویم.
تقویمی همچنین دریافت هرگونه حق نام نویسی در مدارس را غیر قانونی دانست و افزود: با توجه به عدم تحقق کامل سرانه های دانش آموزی و جیره غذایی مدارس شبانه روزی در سال گذشته، ضروریست انجمن اولیا و مربیان و مدیریت آموزش و پرورش اقدامات لازم را در جهت جذب خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار انجام دهند.
امام جمعه چاراویماق نیز در این جلسه گفت: ایجاد زمینه های لازم برای آموزش مداوم پس از پایان سال تحصیلی و ارتباط مداوم با سیستم آموزشی امری ضروری است.
حجت الاسلام کریم صفری همچنین خواستار ایجاد راهکارهای انگیزشی برای دانش آموزان جهت استعدادیابی و جهت دهی برای موفقیت در عرصه آموزشی و پرورشی شد.
شهرستان چاراویماق با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.