به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امین رفیعی در جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کشاورزی بناب، افزود: علاوه بر چاه های غیرمجاز فوق، تعداد سه هزار و 500 حلقه چاه مجاز نیز در این شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه استفاده از چاه های غیرمجاز در منطقه از جمله دلایل بروز بحران دریاچه ارومیه است، اضافه کرد: دولت در کنار تشکل های مردم نهاد در بحث فرهنگ سازی و تغییر الگوی کشت اقدامات لازم و مؤثری را انجام داده است.
رفیعی با اشاره به افزایش 80 درصدی میزان بارش در سطح شهرستان، گفت: از ابتدای فصل بارش ها، 295 میلی متر بارش در سطح شهرستان صورت گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که 164 میلی متر بود، 80 درصد بیشتر است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه از ابتدای سال جاری بارش ها خوب و مثبت است، اما به دلیل کاهش بارندگی های گذشته این مقدار بارش موجب روان شدن آب در حوزه دریاچه ارومیه نشده است.
رفیعی از کاهش 35 درصدی حق آبه کشاورزی شهرستان از محل سد علویان خبر داد و گفت: سال گذشته 53 میلیون مترمکعب آب برای حوزه کشاورزی شهرستان از این سد در نظر گرفته شده بود که این میزان امسال به 33 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
وی، مدیریت جدی آب در تمام حوزه ها را مهم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به خاطر بحران کمبود آب در کل کشور باید فرهنگ استفاده از آب در مصارف خانگی، صنعت و کشاورزی نهادینه شود.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در فاصله 123 کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در حاشیه دریاچه ارومیه واقع است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.