حجت الاسلام حسن کاملی فر روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد در حسینیه سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه شناخت راه و مکتب امام راحل برای تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای آن لازم است، افزود: بنا به فرموده رهبر انقلاب، یکی از خطرات کنونی نظام، انحراف از خط راستین امام خمینی (ره) است.
وی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر راه امام را کنار بگذاریم یا فراموش کنیم ملت ضربه خواهد خورد، اظهار کرد: باید توجه داشت که اگر امام تحریف شود، شیطان بزرگ می شود.
کاملی فرد ادامه داد: اگر مکتب امام تفسیر نشود، مشکل به وجود می آید و نسل آینده امام را با جماران و سادگی آن نخواهد شناخت، بنابراین لازم است برای تداوم راه آن بزرگمرد تاریخ، آن امامی شناخته شود که تحریف شده نباشد.
وی با اشاره به اصل بودن نظریه ولایت فقیه در مبانی فکری و اندیشه ای امام راحل، متذکر شد: بدون در نظر گرفتن موضوع ولایت مطلقه فقیه، مکتب امام را نمی توان تفسیر کرد و امروز هم عزت و قدرت ما در سایه همین اصل است.
حجت الاسلامم کاملی فر، مردم سالاری دینی را از اصول دیگر و مهم امام خمینی(ره) عنوان و اظهار کرد: امام رحل مردم را باور داشتند و بارها تاکید کردند که مقبولیت نظام اسلام با مردم و مشروعیت آن با خداوند است.
وی، مساله حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی را از دیگر اصول فکری امام راحل برشمرد و گفت: این سیاست منطقی نظام اسلامی، ریشه در مکتب و اندیشه های امام دارد و اوج حمایت از فلسطین انتخاب آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس است و تعبیر دقیق امام از اسراییل به عنوان غده سرطانی، ضرورت مبارزه ملت های اسلامی با رژیم غاصب دوچندان می کند.
وی افزود: اخلاق، تقوا، معنویت و سیاست در مکتب امام در هم تنیده است و ایشان به نصرت الهی اعتقاد و اعتماد داشتند و موضع گیری هایشان با اعتقاد به وعده های الهی بود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.