اصغر تنومند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مصوبه 762 شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه سلامت در اردیبهشت 94 اشاره و اضافه کرد: بر اساس آمایش سرزمینی نظام آموزش سلامت کشور به 10 کلان منطقه تقسیم شده که دانشکده مراغه در کلان منطقه 2 شامل دانشگاه های تبریز، اورمیه، اردبیل و دانشکده های مراغه، سراب، خوی و خلخال قرار گرفته است.
وی به مفاد این مصوبه نیز اشاره کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی مراغه همانند سایر اعضای این کلان منطقه از جایگاه حقوقی مستقل برخوردار بوده و در تصمیم سازی های منطقه ای مشارکت دارد.
تنومد همچنین به جوسازی های فضای مجازی در خصوص حکم سرپرستی دانشکده مراغه اشاره کرد و گفت: حکم رئیس دانشکده علوم پزشکی مستقر در غیر مراکز استانی با تایید وزیر بهداشت و با ابلاغ رئیس کلان منطقه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان صادر می شود.
وی ادامه داد: صدور ابلاغ سرپرستی دانشکده از سوی رئیس کلان منطقه هیچ گونه تاثیری بر استقلال و تفویض های مالی و ادرای نداشته و دانشکده علوم پزشکی مراغه به عنوان یک موسسه مستقل همچنان زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.
وی همچنین به خرید آمبولانس های جدید در مراغه نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر دو دستگاه آمبولانس اعطایی وزارت بهداشت با پیگیری های به عمل آمده از سوی این دانشکده هشت دستگاه آمبولانس مجهز به استانداردهای روز تحویل این دانشکده می شود و بدین ترتیب تعداد آمبولانس های تحت اختیار دانشکده به 1٧ دستگاه افزایش می یابد.
وی به مراحل تکمیل بیمارستان سینا نیز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در حال سپری کردن مراحل تکمیلی خود بوده و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده به صورت کامل تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.
تنومند به تحویل موقت این بیمارستان به وزارت بهداشت از حدود یک ماه پیش اشاره کرد و گفت: تحویل قطعی پروژه ساختمانی بیمارستان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی پس از رفع نواقص به زودی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بیمارستان سینا یک مرکز آموزشی درمانی است که به امکانات پیشرفته در بخش های بستری، آزمایشگاهی و رادیولوژی مجهز بوده و نیز دارای بخش هایی با تجهیزات و امکانات ویژه برای بیماران جنوب استان خواهد بود.
تنومند طرح اورژانس بیمارستان امیرالمومنین را از دیگر طرح های این دانشکده برشمرد و گفت: این طرح به همراه بخش قلب، پست سی سی یو، موتورخانه ساختمان دستگاه های هواساز با متراژ کل 5 هزار و 200 مترمربع با اعتبار حدود 80 میلیارد ریال همزمان با بیمارستان سینا به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: همچنین همزمان با بیمارستان سینا، طرح بخش زایمان و ویژه نوزادان، موتورخانه ساختمان هواساز و ساختمان پست برق این بیمارستان با متراژ کل 2 هزار و 300 مترمربع با اعتبار 35 میلیارد ریال راه اندازی و بهره برداری خواهد شد.
تنومند خاطرنشان کرد: طرح کلینیک ویژه با متراژ یک هزار و 750 مترمربع و با اعتبار 18 میلیارد ریال از دیگر طرح های نیمه کاره این دانشکده برای بهره برداری است.
وی به طرح ساخت بیمارستان 350 تختخوابی مراغه نیز اشاره کرد و افزود: با موافقت احداث این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت از یک سال قبل دنبال تعیین زمین این بیمارستان هستیم و اخیرا با توجه به بازدید از چند زمین پیشنهادی، یکی از این موارد که از استانداردهای لازم برخوردار است در مرحله تصمیم گیری نهایی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با احداث این بیمارستان و بیمارستان خصوصی، تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان به استاندارد کشوری نزدیک خواهد شد.
میانگین ضریب تخت بیمارستانی در مراغه 1.1 و در کشور 1.7 است.
تنومند به حوزه بهداشت و آموزش و پژوهش این دانشکده اشاره کرد و گفت: شاهد پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه هستیم و در همین راستا می توان به برگزاری پنجمین کنگره سراسری باکتری شناسی پزشکی ایران با همکاری انجمن باکتری شناسی در روزهای 24 الی 26 مرداد امسال به میزبانی مراغه اشاره کرد.
وی برگزاری این کنگره را فرصتی برای شناساندن مراغه به عنوان یکی از قطب های پژوهشی پزشکی کشور دانست و افزود: دوره های قبلی این کنگره در دانشگاه های تهران، ایلام، بابل و تبریز برگزار شده بود و این برای نخستین بار است که مراغه به عنوان یک دانشکده میزبان کنگره سراسری باکتری شناسی است.
تنومند با تشریح برنامه ریزی ها و اولویت های کاری خود ، افزود: ساماندهی بخش درمان و بهداشت، افتتاح پروژه های عمرانی، بهداشتی و درمانی نیمه تمام و در حال اتمام و ساماندهی مطالبات پزشکی از جمله مهمترین اولویت های کاری این دانشکده خواهد بود.
وی همچنین از فعالیت ها و اقدامات ریاست سابق این دانشکده تقدیر و اضافه کرد: با ایجاد شرایط جدید پروژه های شروع شده و نیمه تمام این دانشکده با شتاب بیشتری پیگیری و به اتمام خواهد رسید
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.