به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه شورای اشتغال استان افزود: از این تعداد یک هزار و 24 طرح بررسی و به بانک‌ها معرفی شده اما تنها 9 طرح منجر به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات شده که رقم بسیار پایینی است.
وی با تاکید بر جذب تسهیلات در 1.5 ماه آینده، اظهار داشت: باید از سهمیه تسهیلات رونق تولید و بهین‌یاب به نحو احسن استفاده کرد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: رییس ‌جمهوری تا آخر تیر ماه امسال به وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جذب تسهیلات اشتغال سال 96 مهلت داده است که اگر این تسهیلات جذب نشود عودت داده شده و فرصت استفاده از آن از دست می‌رود.
خدابخش با بیان اینکه برخی از متقاضیان تسهیلات رونق تولید بعد از معرفی کمیته فنی به بانک‌ها انصراف می‌دهند، ادامه داد: مسایل حوزه پرداخت تسهیلات باید آسیب‌ شناسی و موانع پیش روی برطرف شود.
وی گفت: بانک‌ها بدون محدودیت به تمامی رسته‌ها وام پرداخت کنند و اگر واحدهایی هم قبلا از وام طرح‌هایی مانند رونق تولید استفاده کرده‌اند می توانند برای توسعه واحد تولیدی خود بدون محدودیت وام دریافت کنند.
استاندار آذربایجان ‌شرقی اظهار داشت: مدیران دستگاه های متولی به همراه متقاضیان تسهیلاتی که پرداخت آن در کارگروه به تصویب رسیده است باید در بانک‌ها حضور یابند و دلیل پرداخت نشدن تسهیلات را بررسی کنند.
خدابخش با انتقاد از حضور نیافتن برخی از مدیران در جلسات استان و معرفی نماینده گفت: به این مدیران بار اول تذکر داده می شود و در نوبت دوم باید از استان بروند زیراکه آنان حوصله حضور در جلسات و مدیریت مسایل را ندارند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.