رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه از بدو تاسیس این نهاد تاکنون، 100 هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده اند، گفت: از این تعداد 10 هزار و 697 نفر سال گذشته آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، سید اسدالله جولایی پنجشنبه شب در پانزدهمین همایش جشن گلریزان آذربایجان‌ شرقی افزود: بدهی زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده در سال قبل 972 میلیارد تومان بود که از این رقم حدود 396 میلیارد تومان از محل بخشش شاکیان و مابقی نیز توسط خیرین تامین شد.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان به طور همزمان در 377 نقطه کشور در حال برگزاری است، اضافه کرد: همانند سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب امسال هم جزو نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک بودند و مبلغ 400 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند.

جولایی ادامه داد: از سوی رئیس جمهوری نیز 50 میلیون تومان و روسای قوای قضائیه و مقننه نیز مقادیری جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد کمک شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد را بدهکاران مهریه تشکیل می‌دهند، گفت: جوانان زیادی به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند و خانواده‌ها باید با در نظر داشتن این مساله، مبالغ کمتری را برای مهریه در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: همچنین باید اصلاح قانون مهریه نیز در اولویت قرار گیرد تا دیگر بدهکار مهریه در زندان‌ها نداشته باشیم.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به ضرورت اصلاح قانون بدهکاری و چک، گفت: زندانیان جرائم غیرعمد بسیاری نیز در زندان ها وجود دارند که بدون پشتوانه مالی چک‌هایی را ارائه کرده اند و امیدوارم با اصلاح این قانون دیگر شاهد زندانی بدهکار چک در سطح کشور نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.