امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید به مسائل به حق صنفی مردم در وقت خود رسیدگی شود که شاهد اعتراضاتی مانند اعتصاب کامیون‌داران نشویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به اعتراضات کامیون‌داران در روزهای اخیر به علت برآورده نشدن مطالبات صنفی آنها گفت: با رسیدگی به این موضوع شرایط عادی شده است ولی آن چیزی که مهم است، این بود که چرا به خواسته صنفی اقشار مردم به موقع رسیدگی نمی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم و قشر خدومی چون رانندگان در همه برهه‌های انقلاب دلبستگی خود را به مردم و انقلاب به اثبات رساندند و در این اعتراضات نیز با هوشمندی اجازه سوءاستفاده به معاندان و دشمنان را ندادند که بنده نیز از آنها به این خاطر تشکر می‌کنم. 

وی ادامه داد: باید به مسائل به حق صنفی مردم در وقت خود رسیدگی شود که شاهد این چنین موضوعاتی نشویم.

خطیب نماز جمعه تبریز به روز قدش اشاره کرد و اظهار داشت: در جمعه هفته آینده که روز قدس است، با حضور خود و درک صحیح از زمان در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد تا پاسخ محکم به یاوه‌گویی‌ها بدهیم.

آل هاشم با اشاره به شب‌های قدر تصریح کرد: در روزهای آتی شب‌های قدر را خواهیم داشت که از جمله مهم‌ترین شب‌های سال است که قرآن در این شب نازل شده و باارزش‌تر از تمام ماه‌های سال است و باید با شب زنده‌داری و عبادت مخصوص این شب‌ها بهره کافی از آن را ببریم.

وی به برگزاری جشن گلریزان در شب گذشته اشاره و تصریح کرد: افراد و خیران زیادی به زندانیان دربند زندان با جرایم غیرعمد کمک کردند که جای تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید به رسیدگی بیشتر به فقرا در شرایط حاضر جامعه خاطرنشان کرد: اخیراً به منطقه ملازینال که یکی از مناطق حاشیه‌نشین تبریز است، رفتم که اکثر این حاشیه‌نشینان مستضعف هستند و مسئولان باید توجه کنند و مومنان در حد توان به این نیازمندان کمک کنند زیرا کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان جایگزین کرد و به تبع آن کار خیر انجام داد.

آل‌هاشم افزود: می‌‌‌توان به جای پر کردن مساجد در مراسم ختم از دسته گل، به فقرا کمک کرد چراکه گل هیچ فایده‌ای به حال تازه درگذشته ندارد.

وی به ارائه گزارش شهرداری برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز اشاره کرد و ابراز داشت: طبق این گزارش کارهای بزرگی در ساماندهی حاشیه‌نشینی انجام می‌گیرد که تا ۱۰ سال دیگر حاشیه‌نشینی در تبریز نباشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به هفته محیط زیست بیان کرد: از افرادی که برای سالم نگه داشتن محیط زیست تلاش می‌کنند، قدردانی کرده و این هفته را تبریک عرض می‌کنم و برای حفظ محیط زیست باید مصرف پلاستیک را کاهش دهیم زیرا عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در این ایام بسیار مهم است.

آل‌هاشم با طرح درخواستی از مردم استان یادآور شد: هفته محیط زیست را پیش رو داریم و از همه مردم استان می‌خواهم تا یک هفته برای کمک به محیط زیست، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.