مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خدمات مورد نیاز شش قلوها را ارایه می‌دهیم، گفت: همکاران اداره کل بهزیستی استان را جهت بررسی شرایط به بیمارستان و همچنین محل زندگی این خانواده اعزام کرده ایم.
محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به حمایت‌های اداره کل بهزیستی استان از شش قلوهای تازه متولد شده در بیمارستان الزهرا تبریز اظهار کرد: چندقلوها(دو قلو، سه قلو و...) تا سن شش سالگی تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان هستند.
وی کمک‌های اداره کل بهزیستی استان به چند قلوها را در تهیه شیر خشک، ارائه‌ی حمایت‌های مالی، حمایت‌های نقدی و غیرنقدی و بسته‌های غذایی، تهیه پوشاک، کمک به مسکن خانواده و کمک به هزینه‌های درمانی برشمرد و افزود: مبالغی نیز به صورت نقدی و موردی(دو یا سه ماهه) به خانواده‌ها پرداخت می‌شود تا صرف تغذیه و رشد کودکان شود.
وی با بیان این‌که طی سال‌های گذشته تسهیلات اشتغال و تسهیلاتی جهت تامین مسکن نیز برای سرپرست این کودکان ارائه داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان برای خانواده‌هایی که صاحب چند قلو هستند و درخواست مساعدت می‌کنند، این خدمات را ارائه می‌دهد.
مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر این‌که در حال حاضر یک هزار و 97 خانواده در استان دارای فرزند چند قلو هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع دو هزار و 402 چند قلو در استان وجود دارد که از این تعداد، هزار و 797 دوقلو، 576 سه قلو و 32 چهارقلو هستند. 
وی افزود: این بررسی ها انجام می‌شود تا وضعیت را بررسی کرده و نیازهایشان را احصا کنند، به دلیل شرایط خاصی این خانواده نیز تمام تلاش خود را به کار بسته و حمایت‌های ویژه‌ای را ارائه خواهیم داد و همچنین در تامین مسکن و اشتغال سرپرست خانوار اگر لازم باشد یک سری برنامه‌ها را انجام می‌دهیم.
ارشدزاده با بیان این‌که برنامه‌ای جهت تامین پرستار یا هزینه‌ی پرستاری برای شش قلوها نداریم، گفت: کمک‌های ما راستای کمک به رشد و پیشگیری از سوءتغذیه و تامین نیازهای ضروری شش قلوها، بسته‌های غذایی و.. است. در رابطه با نگهداری نیز نزدیکان و بستگان نیز باید پیشقدم شوند و به خانواده شش قلوها کمک کنند.
وی با بیان این‌که مردم و خیران نیز می‌توانند در این رابطه مساعدت کنند، افزود: اداره کل بهزیستی استان می‌تواند هماهنگی لازم جهت کمک‌ها و حمایت‌ها را اعمال کند تا این مساعدت‌ها از یک کانال مشخص انجام شود. 
وی در پاسخ به این‌که به غیر از اداره کل بهزیستی استان، چه ارگان‌هایی در این رابطه می‌توانند مساعدت کنند؟، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به این‌که یک دستگاه حمایتی است شاید بتواند به شش قلوها خدماتی ارائه دهد و همچنین مرکز بهداشت نیز می‌تواند در تامین شیر خشک و یا در کنترل سلامت و رشد این نوزان کمک کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.