سازمان مدیریت بحران کشور درباره حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و سیلابی شدن مسیل رودخانه‌های آذربایجان شرقی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه این سازمان آمده است: بر اساس آخرین اخطاریه جوی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر شدت فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در روز‌های پایانی این هفته در برخی استان‌های کشور از جمله آذربایجان شرقی، ضروری است شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، ضمن آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب و هرگونه حادثه احتمالی، اقدامات بازدارنده لازم را انجام دهد.

مرتضی اکبرپور، معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در این اطلاعیه به کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها توصیه کرده است هنگام تردد در مناطق و جاده‌های کوهستانی، احتیاط کرده و از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی یادآور می‌شود بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتا" فعال، شرایط ناپایدار جوی تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.

این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی نسبتا" شدید)، گرد و غبار، بارش رگبار باران و رعد و برق خواهد شد و در نواحی مستعد استان با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی همراه خواهد بود.

کارشناسان هواشناسی همچنین طی روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته، افزایش محسوس دما در ارسباران را پیش بینی و اعلام کرده اند: این افزایش دما احتمالا موجب آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.