سعید درخشنده روز چهارشنبه در نشست هماهنگی دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا در تبریز اظهار کرد: با تلاش فدراسیون والیبال ایران میزبانی این دوره از رقابت ها به تبریز رسید و امیدواریم که والیبال این استان مانند استان های دیگر رشد کرده و از نظر امکانات بین‌المللی تجهیز شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات با حضور 18 کشور آسیایی که 2 کشور از قاره اقیانوسیه هستند، برگزار می شود، اظهار داشت: استرالیا و نیوزلند از قاره اقیانوسیه اجازه حضور در مسابقات آسیایی را دارند و تنها در بازی‌های آسیایی المپیک آسیا اجازه حضور ندارند.
درخشنده افزود: علاقمندی تیم‌هایی همچون نیوزلند که 18 ساعت تا تبریز پرواز دارند بسیار حائز اهمیت است و حضور 18 تیم تاکنون در پایتخت ایران نیز سابقه نداشته و در بازی‌های قبلی حداکثر تیم‌ها 16 تیم بود.
وی با توجه به انتخابی بودن تیم‌ها برای بازی‌های جهانی ابراز امیدواری کرد در موعد مقرر بازی‌ها انجام شود.
وی گفت: با توجه به استعدادها و حجم استانداردهای موجود در تبریز امید به برگزاری هرچه بهتر بازی‌ها در تبریز وجود دارد.
درخشنده با بیان اینکه والیبال در ایران قدمتی بیش از 50 سال دارد، افزود: من سابقه بازی والیبال در 50 سال قبل تبریز را دارم اما متأسفانه با وجود امکانات و منابع تا امروز یک سالن استاندارد در این شهر وجود ندارد.
وی این مسابقات را فرصتی برای استانداردسازی 2 سالن برای مسابقات بین‌المللی در تبریز دانست و گفت: والیبال پروتکل‌های خاصی دارد که باید اجرا شود؛ کشورهای بسیاری کاندیدای میزبانی این بازی‌ها بودند اما فدراسیون والیبال برای رشد و گسترش ورزش والیبال آذربایجان‌شرقی تلاش کرد.
نماینده کنفدراسیون والیبال آسیا افزود: بازی‌های این دوره از مسابقات به‌ صورت زنده در چند کشور آسیایی پخش می شود و از نظر جهانی اهمیت دارد، چرا که از بین این تیم‌ها 4 تیم راهی مسابقات جهانی خواهند شد.
دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان پسر آسیا و انتخابی مسابقات جهانی از هشتم تا 15 تیر در سالن‌های پورشریفی و شهید اقدمی تبریز برگزار می‌شود.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.