رسول تقی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از 550 زندانی جرائم غیرعمد و مالی در انتظار کمک های خیران برای آزادی از بند زندان هستند، افزود: به رغم این میزان بدهی، در صورت کمک 10 میلیارد تومان خیران می توانیم همه این 550 نفر را از زندان آزاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه میانگین زندانیان در کشور 150 زندانی در هر یکصد هزار نفر جمعیت است، اظهار داشت: با مشارکت خیران و فرهنگ نوعدوستی حاکم بر استان این میزان از متوسط کشوری پایین تر است.
تقی پور با بیان اینکه در سال گذشته 368 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیران در استان آزاد شدند، افزود: جرایم این زندانیان 28 میلیارد تومان بود که با کمک سه میلیارد و300 میلیون تومانی خیران این میزان محقق شده است.
مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال جاری 14 جشن گلریزان در سطح استان برگزار می شود، گفت: تلاش می کنیم با برگزاری کمپین ها، کمک های مردمی و خیران زمینه آزادی بیشتر زندانیان را فراهم کنیم.
وی با اشاره به آمار رو به رشد جرایم مالی غیرعمد استان در سه سال گذشته افزود: 95 درصد از زندانیان جرایم غیر عمد محکومان مالی هستند و پنج درصد، زندانیان حوادث کارگاهی و ساختمانی و حواث را شامل می شود.
تقی پور ابراز امیدواری کرد با همت خیران و کمک های ستاد دیه استان امسال تعداد بیشتری زندانیان جرایم غیر عمد مالی از بند زندان آزاد شوند.
جشن گلریزان روز پنجشنبه دهم خرداد مصادف با پانزدهم رمضان در سراسر کشور برگزار می شود.
7239/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.