معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مردم قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خریداری کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایوب ایرانی‌فام در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر سالم بودن قارچ‌های خوراکی واحدهای تولیدی مجوزدار استان، اظهار کرد: مردم می‌توانند قارچ مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کنند.
وی گفت: مسمومیت‌های انسانی که اخیراً با مصرف قارچ در بعضی از استان‌های کشور رخ داده در اثر مصرف قارچ‌هایی است که به طور فصلی توسط برخی افراد بومی شهرستان‌ها از عرصه‌های منابع طبیعی برداشت و عرضه می‌شود که خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی قارچ‌های سمی عرضه نشده است و هیچ گونه مسمومیت ناشی از مصرف این گونه قارچ گزارش نشده است.
ایرانی فام با بیان این که 12 واحد تولید قارچ خوراکی دارای مجوز استان و 900 واحد در سطح کشور فعال و هزاران نفر در این واحدها مشغول کار هستند، افزود: سالانه 150 هزار تن قارچ خوراکی در سطح کشور تولید می‌شود .
وی با بیان اینکه سرانه مصرف قارچ حدود یک کیلوگرم است، ادامه داد: کمبودی در زمینه تولید این محصول وجود ندارد و قارچ های عرضه شده در فروشگاه ها و مراکز معتبر هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.