اکبر امجدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث بوستان های محله ای به لحاظ کمبود فضای سبز در این منطقه از اولویت ویژه ای برخوردار است.
وی یادآوری کرد: با توجه به تراکم جمعیتی و بافت شهری این منطقه برای امداد رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه احداث ایستگاه آتش نشانی شهیدان ذاکر در زمینی به وسعت 2 هزار و 600 مترمربع احداث شده است.
شهردار منطقه 4 تبریز با بیان اینکه این مرکز در 2 هفته آینده به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: اصلاح هندسی میدان معلم از دیگر طرح های امسال این منطقه است که برای کاهش ترافیک این میدان با انجام مطالعات لازم و پشتوانه فنی از سوی این شهرداری اجرا می شود.
امجدی طرح مسیرگشایی خیابان حجتی به چایکنار (امتداد قطران) را در روان سازی ترافیک شهری بسیار موثر دانست و ادامه داد: تمامی املاک موجود در این طرح تملک شده و عملیات عمرانی آن با جدیت در حال اجراست.
وی طرح مسیرگشایی امتداد خیابان فیضیه به نظام پزشکی، کف سازی و احیای جداره های تاریخی مغازه های سنگی و میدان آذربایجان را از دیگر طرح های در حال اجرای این منطقه اعلام کرد.
شهردار منطقه 4 با بیان اینکه طرح بوستان بزرگ تبریز از طرح های تحول آفرین غرب تبریز است، گفت: با مطالعات انجام شده در کنار حفظ مزارع موجود و جلوگیری از تغییر کاربری های زراعی، تلاش می شود اولین بوستان بیولوژیک سبزیجات و صیفی جات در این منطقه احداث شود.
امجدی افزود: در 20 روز آینده دریاچه بندانحرافی سد شهید مدنی در بوستان بزرگ تبریز که 4 برابر ظرفیت استخر ائل گلی است به صورت کامل آبگیری و فضای تفریحی وسیعی ایجاد می شود.
وی دفع آب های سطحی خیابان خیام و شمس تبریزی، تکمیل استخر ستارخان، آسفالت ریزی و لکه گیری معابر، احداث سرویس های بهداشتی و توسعه میادین ورزشی در محلات را از دیگر طرح های مهم شهرداری منطقه 4 در سال جاری اعلام کرد.
شهردار منطقه 4 تبریز گفت: تمامی طرح های باقی مانده از سال قبل نیز تا پایان خرداد تکمیل و به بهره برداری می رسد.
امجدی با بیان اینکه 400 میلیارد ریال بودجه عمرانی برای سال 96 پیش بینی شده بود، ادامه داد: تمام این طرح ها عملیاتی شده که برخی از آن ها به بهره برداری رسیده و برخی کارهای باقی مانده سایر طرح ها برای بهره برداری نیز تا پایان خرداد تکمیل می شود.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.