مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از بازدید ۵ هزار و ۶۹۷  دانش آموز از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در هفته معرفی مشاغل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ یعقوب نماینده در گفت‌وگو با خبرنگاران، از استقبال و حضور گسترده مسئولان آموزش و پرورش استان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان برای اجرای طرح بازدید دانش آموزی در هفته معرفی مشاغل خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق بسیار ارزشمند است و ما از این رویداد بسیار خرسندیم.

 وی در همین راستا با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در اردیبهشت ماه برای حضور 5 هزار و 697 هزار بازدید کننده در مقاطع مختلف تحصیلی میزبان بوده است، ادامه داد: از این تعداد، 594 نفر، جزو دانش آموزان مقطع ابتدایی، 2 هزار و 602 نفر، جزو دانش آموزان مقطع دوره اول دبیرستان، هزار و 354 نفر، جزو مقطع دوره دوم دبیرستان و هزار و 147 نفر نیز جزو نیروهای آزاد بوده‌اند.

نماینده، به عنوان مدیرکل و رئیس ستاد اجرایی برنامه بازدید دانش آموزی هفته مشاغل ابراز داشت: با نظر به توانمندی‌ها، امکانات و تجهیزات قابل توجه در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان، معرفی این پتانسیل‌ها به اقشار مختلف جامعه به ویژه، دانش آموزان، امری ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با تاکید بر تنوع رشته‌ای و حرفه‌ای این اداره کل، گفت: اجرای این طرح، فرصتی مغتنم است تا در کنار معرفی رشته‌های مهارتی و ارائه مشاوره‌های لازم به دانش آموزان، آنان را در انتخاب مسیر شغلی و بازارکار مورد نیاز جامعه نیز، هدایت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه مدت و کپسولی برای دانش آموزان بازدید کننده، ادامه داد: در این بازدید، با استقبال خوب دانش آموزان، برای بازدید کنندگان، دوره‌های آموزشی همچون تعمیرکار تلفن همراه، سرویس و نگهداری خودرو، آشنایی با پرورش و اسانس گیری از گیاهان دارویی، کشت زعفران، پرورش قارچ دکمه‌ای، آشنایی با مبانی برق، کولر اسپیلت، موتور خودرو، برق خودرو، برق صنعتی، برق ساختمان، کارور عمومی کامپیوتر، کار آفرینی و .... نیز ارائه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.