محمد اشجعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بارش در سال زراعی جاری (از مهر سال گذشته تاکنون) در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت نیز 22.3 درصد افزایش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در هفت روز گذشته میانگین بارندگی در استان 25.5 میلی متر بود، اظهار داشت: در این مدت بیشترین بارش از هریس با 66 میلی متر و کمترین از شبستر و سهند به میزان 6.8 میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی متوسط بارش در سطح استان طی 24 ساعت گذشته را 3.6 میلی متر اعلام و یادآوری کرد: در این مدت بیشترین بارندگی در شهرهای هریس، ورزقان و مرند به ترتیب 21.7، 14.6 و 5.1 میلی متر روی داده است.
اشجعی ادامه داد: در این مدت مقدار بارش از غرب تبریز به مقدار 4.7 میلی متر و از شرق آن 1.2میلی متر گزارش شده است.
وی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده باران در استان وجود دارد و فردا هوا نسبتا پایدار می شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار داشت: از روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی به منطقه وارد می شود و تا اواخر هفته هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
اشجعی افزود: در 24 ساعت گذشته جلفا با 31 درجه و ورزقان با 5 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان 26 و در سردترین زمان 11 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
وی گفت: دمای فعلی تبریز 22 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرمتر شده است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.