زاهد محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه هشت واحد مسکونی در روستاهای سیل‌زده باللی قشلاق و سیدلو 100 درصد بر اثر وقوع سیل تخریب و 11 واحد دیگر نیز بین 30 تا 60 درصد خسارت ‌دیده است.
وی اظهار داشت: جاری شدن سیل در روستاهای ساری سولی، نجف خانلو و دمیرتپه نیز موجب وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی شده و بیش از 50 راس از دام‌های سبک و سنگین خانواده‌های این روستاها را تلف‌ کرده است.
فرماندار اهر یادآوری کرد: پس از گزارش‌های اولیه مبنی بر وقوع سیل در روستاهای این شهرستان، ستاد مدیریت بحران این شهرستان بلافاصله در محل حادثه نشست فوق‌العاده برگزار کرد.
محمودی ادامه داد: در این نشست دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به برقراری مجدد خدمات زیربنایی از جمله آب شرب، گاز و برق شدند و هم اکنون نیز برق، گاز و آب روستاهای سیل‌زده وصل است.
وی با بیان اینکه هم اکنون با همکاری دستگاه‌های امدادرسان، خانواده‌های سیل‌زده در روستاهای اهر اسکان اضطراری یافته و در بین آن‌ها اقلام مورد نیاز توزیع‌ شده است، گفت: گروه سیار خدمات درمانی متشکل از پزشک متخصص با تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در حال ارایه خدمات پزشکی به خانواده‌های سیل‌زده هستند.
فرماندار اهر اظهار داشت: با بررسی های انجام شده هیچ گونه خسارت جانی در روستاهای سیل‌زده این شهرستان گزارش نشده است.
محمودی افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در روستای سیل‌زده بنیاد مسکن موظف به برآورد خسارت‌های سیل به واحدهای مسکونی شد و دستگاه‌های خدمات رسان مکلف شدند بر نحوه خدمات‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده نیز نظارت مستمر کنند.
شهرستان اهر با 150 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.