حجت الاسلام فریدون مطهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح فرهنگی، مذهبی و معنوی، روزه داران و زائران امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه های مختلف بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: این طرح از اول رمضان آغاز شده و تا عید سعید فطر در آستنان مقدس امامزاده سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع) و نیز سایر مساجد و حسینیه های این شهرستان ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این طرح فرهنگی و معنوی، سخنرانی های مذهبی توسط خطیبان و روحانیون، جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم، برپایی نمازهای روزانه به صورت جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی برگزار می شود.
مطهری اضافه کرد: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران از ساعت 14.30 هر روز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد این شهرستان برگزار می شود.
وی از برگزاری آیین ختم قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبرداد و گفت: این آیین فرهنگی و معنوی در سیزدهمین روز از این ماه مبارک در آستان امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در طرح ضیافت الهی رمضان سال گذشته حدود 16 هزار نفر از اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار این شهرستان شرکت داشتند.
شهرستان مراغه دارای 681 موقوفه شامل 231 موقوفه دارای رقبه، 375 مسجد، 75 حسینیه و یک هزار و 861 رقبه بوده و با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.