علی جهانگیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: سهم استان آذربایجان شرقی از صادرات غیرنفتی کشور 6 درصد است .
وی با اشاره به‌ ضرورت افزایش صادرات استان در راستای تحقق رویکرد برون‌گرایی اقتصاد مقاومتی، افزود: هدف‌گذاری ما در بخش صادرات در سال جاری حدود 3 میلیارد دلار است.
وی از اهتمام مدیریت ارشد استان به منظور بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا رتبه استان را در این شاخص اقتصادی به کمتر از 15 در سال جدید ارتقا دهیم.
جهانگیری، ادامه داد: به منظور بهبود فضای کسب و کار در کنار اینکه سازمان ها باید ضمن احصای فرایندهای موجود درصدد شفافیت در عملکرد و تسریع فعالیت ها باشند باید بسترهای فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز نیز در استان فراهم شود.
وی با تاکید برضرورت بهبود بهره وری در استان، اظهار داشت: امروز دیگر منابع نفتی به تنهایی کفاف هزینه ها را نمی کند از این رو باید با تکیه بر استفاده از ظرفیت های سازمان ها و ادارات دولتی، دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، تولید کنندگان و تمامی مردم به صورت هماهنگ و هم افزا درصدد بهبود بهره وری در سطح استان باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اقتصادی استان را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا اقتصاد و صنعت استان به سمت دانش‌بنیان بودن حرکت کند.
وی دانش‌بنیان بودن را در کنار درون‌زا، برون‌نگر و عدالت محور بودن مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تمامی مؤلفه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی به‌نوعی متأثر از اقتصاد دانش‌بنیان است و برنامه‌های ما در این بخش نیز متمرکز بر موضوع اقتصاد دانش‌بنیان است.
جهانگیری سر و سامان دادن به بازار آرد و نان را از دیگر اولویت‌های مجموعه اقتصادی استانداری دانست و افزود: در زمان حاضر حدود 20 درصد از نان استان توسط بخش آزاد پز تهیه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها این میزان حداقل باید به 30 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان این مجموعه‌ها باید استانداردهای لازم را با تمرکز بر کیفیت محصول کسب کنند تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز گفت: این مجموعه توسط سازمان خصوصی‌سازی و بر اساس قوانین و مقررات این سازمان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه مالک جدید این مجموعه تا به امروز عملکرد مثبتی از خود ارائه کرده است ، اضافه کرد: این سرمایه‌گذار تنها دو روز بعد از خریداری مجموعه حق و حقوق بازنشستگان را پرداخت کرده و بعد از ماه‌ها کارگران این مجموعه حقوق خود را به‌موقع دریافت کرده‌اند.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.