به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره فیلم تبریز، افزود: هم اکنون ٢٢ سینما در سطح استان فعال بوده و با احداث پردیس‌های سینمایی در مجتمع‌های تجاری و افزایش ظرفیت سینمایی استان بخشی از نیاز جامعه برطرف شده است.
وی با بیان اینکه گسترش فضای سینمایی و رونق سینما از اهداف راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، اظهار داشت: با ادامه این روند هر روز تعداد سینماها گسترش می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اتفاق های خوبی در این حوزه رقم خورده و سینمای استان هم از لحاظ فنی، ساخت فیلم، اکران فیلم‌ها و استقبال مردم رشد قابل توجهی داشته است.
محمدپور برگزاری موفق جشنواره فیلم تبریز در سال گذشته را نمودی از این موفقیت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: براساس ارزیابی های انجام شده نخستین جشنواره فیلم تبریز دارای کیفیت قابل قبولی بود.
وی آغاز فعالیت انجمن سینماگران استان، انجمن انیمیشن، خانه‌ مستند،‌ خانه سینما و حضور مستندسازان کشور در تبریز را از دیگر فعالیت های حوزه سینما در استان اعلام کرد و گفت: فیلم سازان استان نیز سال گذشته و امسال موفقیت های متعددی را در سطح جهانی کسب کرده‌اندکه مایه مباهات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم پررنگ‌تر شدن حضور سینمای استان در ایران و جهان اظهار داشت: در دنیای کنونی هنر سینما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سینمای ما به علت تفاوت داشتن با وضعیت اقتصاد سینمای دنیا نتوانسته از این حوزه آن طور که باید، بهره‌مند شود.
محمدپور افزود: باید فضای رقابتی در حوزه‌ سینما را تقویت و این ظرفیت را به مردم و نهادهای تصمیم‌گذار معرفی کرد تا پدیده‌های نو و استعدادهای نهفته شکوفا شود.
وی بر لزوم توجه بیشتر به بحث آموزش در حوزه‌ سینما تاکید کرد و ایجاد رشته دانشگاهی در این حوزه در استان و ایجاد آموزشگاه های آزاد سینمایی را خواستار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تولید محتوا و متون نمایشی و سینمایی را از دیگر نیازهای حوزه تئاتر و سینمای استان دانست و گفت: این مساله باید با اهتمام هنرمندان مرتفع شود.
محمدپور برگزاری جشنواره فیلم تبریز را محملی برای معرفی سینماگران شاخص و برجسته‌ استان دانست و بر لزوم بهره‌گیری از داوران و اساتید استانی در این جشنواره تاکید کرد.
وی با اشاره به مقارن بودن دومین جشنواره فیلم تبریز با رویداد تبریز ٢٠١٨، اظهار داشت: این جشنواره باید زمینه‌ساز جذب گردشگر فرهنگی به استان باشد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.