به گزارش ایرنا، علی دلداری روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک مراغه افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده در این جاده که منجر به فوت هفت نفر در یک هفته اخیر شده، رسیدگی به وضعیت نامناسب این محور ضروری است.
وی ادامه داد: در صورت عدم اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی و بهبود وضعیت این محور در مهلت مقرر شده، دستور قضائی برای مسدودسازی آن از سوی دستگاه قضائی و دادستانی به اجر در خواهد آمد.
دلداری اضافه کرد: در این راستا، اداره راه این شهرستان باید با برنامه ریزی مدون همراه با سایر دستگاه های اجرایی اقدام به اجرای طرح های اصلاحی، ایجاد علائم هشدار دهنده و نیز ترمیم و مناسب سازی آسفالت و شانه خاکی این جاده کنند.
وی اضافه کرد: دستگاه قضائی به عنوان مدعی العموم حافظ امنیت شهروندان بوده و پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی را نیز از رسالت های اجتماعی و حقوقی خود دانسته و در این راستا حرکت می کند.
وی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت برخی محورهای جاده ای و گردشگری از جمله مسیر روستای علویان و ایجاد پارکینگ برای باغ رستوران ها و شانه خاکی در این مسیر شد.
فرماندار مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات ترافیکی به ویژه جاده مراغه - هشترود گفت: بسیاری از نقاط این جاده خطرناک و حادثه خیز بوده و اصلاح و مناسب سازی این محور باید در دستور کار اداره راه قرار گیرد.
حمید شکری افزود: اجرای شانه های خاکی، اصلاح پیچ های خطرناک، روان سازی ترافیک در جاده های اصلی و روستایی از ضرورت ها ترافیکی این شهرستان است.
وی اضافه کرد: ایجاد و احداث کمربندی یا کنارگذر و نیز کاهش بار ترافیکی خودروهای سنگین در کمربندی های داخل شهری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
شهردار مراغه نیز با اشاره به آسیب رسیدن به زیرساخت های شهری با تردد بیش از ظرفیت کمربندی های شهری گفت: با وجود هزینه 15 میلیارد ریالی در منطقه میکائیل آباد، آسفالت این منطقه بر اثر تردد خودروهای سنگین با بار بیش از حد مجاز در حال تخریب است.
محمدرضا احمدی افزود: به دلیل پایین بودن استحکام پل های شهری، عبور خودروهای سنگین با بار خارج از ظرفیت مجاز، این ابنیه های شهری را تهدید می کند.
شریفی رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای مراغه نیز از شناسایی 9 نقطه حادثه خیز در محور مراغه - هشترود خبرداد و گفت: این نقاط شناسایی شده و برای اصلاح این نقاط نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.
رئیس پلیس راه مراغه - هشترود نیز با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز ترافیکی در این محور گفت: سه راهی علمدار، پل چکان، سه راهی خلیفه کندی، پل قطار، پل دیورزم، سه راهی داش آتان و قرطاول و نیز علویان تا یایشهری از جمله این نقاط است.
سرگرد بابائیان افزود: بررسی های کارشناسی برای رفع موانع، اصلاح این نقاط و نیز ایجاد شانه خاکی مناسب برای این جاده انجام شده است.
وی اضافه کرد: ایمن سازی جاده ای، نصب سرعت گیر و علائم هشدار دهنده در جاده های روستایی نیز باید مورد توجه دستگاه های متولی امر برای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی انجام شود.
محور مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر با پیچ‌های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می‌ گذرد و بیشتر ترددهای شهرستان‌ های جنوب استان‌ های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان ‌غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می‌ شود.
سال گذشته حدود 40 نفر در این مسیر به خاطر غیراستاندارد بودن جاده جان خود را از دست داده اند.
به دلیل حادثه خیز بودن جاده مراغه - هشترود، ساخت آزادراه مراغه - هشترود در دستور کار دولت قرار گرفت که در صورت بهره برداری علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات، با کاهش 9 کیلومتر مسیر و بالارفتن میانگین سرعت، مصرف سوخت نیز در این جاده کاهش می یابد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.