بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ابلاغ های الکترونیکی در سال گذشته حدود 49 درصد بود، افزود: نتایج بررسی عملکرد دستگاه قصایی در این زمینه نشان می دهد که این طرح با موفقیت همراه بوده و علاوه بر کاهش تردد مراجعه کنندگان در دادگاه ها، منجر به کاهش زمان دادرسی ها نیز شده است.
وی، تعداد اوراق قضایی ابلاغ شده از سوی شعب و واحدهای شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی در سال گذشته را 517 هزار و 549 فقره اعلام کرد که از این تعداد 264 هزار و 520 فقره به صورت دستی و 253 هزار و 29 فقره نیز از طریق الکترونیکی انجام گرفته است.
محبوب علیلو ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده و تاکید رییس کل دادگستری سعی بر این است تا پایان سالجاری80 درصد اوراق قضایی و اوقات رسیدگی به صورت الکترونیکی ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود با مساعی و تلاش همکاران و رؤسای حوزه های قضایی این مهم که نقش بسزایی در جلوگیری از اطاله دادرسی دارد تحقق یابد.
معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری نوین در راستای بهبود عملکرد شوراها، تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی و کاهش زمان رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با معاونت آمار و فناوری اطلاعات و تلاش همکاران از 34 حوزه قضایی شهرستان و بخش استان در مجموع تا کنون 31 حوزه به سیستم ثبت متمرکز پرونده متصل شده و سه حوزه باقی مانده نیز به محض حل موضوع استقرار، به سیستم اتصال خواهند یافت.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.