مهدی بزاز دستفروش روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: همزمان با روز جهانی موزه 18 می مصادف با 28 اردیبهشت و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه ها با استقبال چشمگیر مردم و گردشگران داخلی و خارجی مواجه شد.
وی اظهار کرد: موزه آذربایجان با آمار بازدید بالغ بر پنج هزار و 150 نفر، مسجد کبود با پنج هزار و 100 نفر، موزه قاجار با دو هزار و 500 نفر و موزه مشروطه با دو هزار و 300 نفر به ترتیب بیشترین آمار بازدید در استان را به خود اختصاص دادند.
دستفروش گفت: امروزه وجود موزه ها و محوطه های تاریخی در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شوند و نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری و القا و انتقال احساس و بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی دارند.
به گفته وی همزمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در چهار موزه تبریز و موزه ایلخانی مراغه برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.
نمایشگاه عروسک های خیمه شب بازی و آثار استاد ابوالحسن خان اقبال آذر در 'موزه قاجار'، نمایشگاه تلگراف های شهید ثقه الاسلام تبریزی از رهبران نهضت مشروطه در 'موزه مشروطه'، نمایشگاه چهل آینه ( تصاویر آثار خوشنویسان ادوار مختلف با مضمون سوره حمد) در 'موزه قرآن و کتابت' تبریز و نمایشگاه مشروطه مراغه ( اسناد و تصاویر مربوطه به مراغه در دوران مشروطه ) در 'موزه ایلخانی' مراغه، برپا خواهد شد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.