به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: در این جنایت، ده ها نفر از مردم مظلوم فلسطین شهید و بیش از 2 هزار نفر نیز مجروح شدند لیکن عدم واکنش ها به این اعمال وحشیانه رژیم غاصب قدس، جای تعجب و حیرت دارد.
وی ادامه داد: سران کشورهای اسلامی ادعای حکومت بر ممالک اسلامی را دارند و خود را خادم الحرمین الشریفین می دانند اما با سکوت، ارتباط و حمایت از اعمال و جنایات رژیم صهونیستی در حقیقت خائن به اسلام هستند.
وی با بیان اینکه با بیت المال مسلمانان، خون امت اسلامی بر زمین ریخته می شود اضافه کرد: این حاکمان خودفروخته، با صهونیسیت ها دست به دست داده اند تا خون مسلمانان را در منطقه بریزند.
خطیب جمعه مراغه گفت: چرا علمای حجازی مدعی دفاع از اسلام در برابر جنایات صهونیست ها و مسلمان کشی ها سکوت کرده و موضع گیری نمی کنند.
آیت الله پورمحمدی افزود: این علما در مسجد النبی و مسجدالحرام مردم را به تقوا سفارش می کنند لیکن در برابر این شبهات و مسلمان کشی ها موضع گیری نکرده و نمی ایستند.
وی ادامه داد: اکنون به نام اسلام در سوریه و نیز علیه مردم فقیر و مظلوم یمن جنایت های بزرگی روی داده و به مردم مسلمان رحم نمی شود اما این حکام و علما در برابر این اعمال سکوت می کنند.
وی با اشاره به سکوت غرب در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اضافه کرد: مواضع ترامپ و دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور بر خلاف آموزه های مورد ادعای مسیحیت توسط این افراد است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
**عجب شیر
امام جمعه عجب شیر: دشمن با شکست در خرمشهر به قدرت اسلام پی برد
امام جمعه شهرستان عجب شیر با گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر و اشاره به این مناسبت بزرگ گفت: ضربه محکمی که در آن سال بر پیکر کفر وارد آمد باعث پی بردن دشمن به قدرت اسلام و ایمان رزمندگان اسلام شد و ما باید هر سال آن حماسه بزرگ را گرامی بداریم.
حجت الاسلام محمود شربیانی در خطبه های این هفته نماز جمعه عجب شیر افزود: در سوم خرداد شاهد تولد نسلی از رزمندگان جوان که برای اولین بار برای دفاع از میهن در برابر متجاوزان ایستادند و برای حفظ و اعتبار ایران و اقتدار و حیات مجدد اسلام جنگیدند که ثمره آن دلاور مردی ها را امروز با تمام وجود در بیداری اسلامی منطقه و اعتبار و عزت امروز کشورمان به عینه مشاهده می کنیم.
امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه خرمشهرها نزدیک است و نهضت مقاومت تمام نشده گفت: توطئه‌ ها و زیاده ‌خواهی‌ های استکبار جهانی همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام شربیانی به روز نکبت و روز تاسیس رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و افزود: اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش های بین المللی را به همراه داشت و علاوه بر ایجاد موج خشم و انزجار در سرزمی نهای اشغالی، موج واکنش های اعتراضی را در مجامع بین المللی و به خصوص کشورهای اسلامی و منطقه به همراه داشته و دارد.
وی گفت: تصمیم نابخردانه آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم نه تنها به صلح و ثبات این منطقه کمک نخواهد کرد، بلکه رفتارهای خشم آلود، آشوب و ناامنی را به دنبال دارد.
وی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مشکلات جهان اسلام را ناشی از عمل نکردن به قرآن عنوان کردند گفت: مسلمانان باید برای حل مشکلات متحد شوند و دشمنان اسلام و ایران باید بدانند که ما مسلمانان تا رهایی قدس از چنگال اشغالگر فلسطین از حرکت نخواهیم ایستاد.
3077/7485/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.