مدیرکل میراث فرهنگی استان از بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌های تحت پوشش اداره کل استان به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، در 28 اردیبهشت خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی و به‌منظور بزرگداشت این روز، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی استان تدارک دیده شده است.

مرتضی آبدار با گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی اظهار کرد: به‌منظور ترغیب و تشویق عموم مردم و بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌ها روز 28 اردیبهشت بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن تحت‌پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان برای عموم رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص برنامه های اختصاصی به مناسبت روزجهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی، افزود: به مناسب هفته میراث فرهنگی در ۴ موزه تبریز و موزه ایلخانی مراغه، برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که بر اساس برنامه ریزی انجام یافته نمایشگاه آب در فرهنگ و تمدن ایران و نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن در موزه آذربایجان برگزار خواهد شد.

آبدار در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: نمایشگاه عروسک های خیمه شب بازی و آثار استاد ابوالحسن خان اقبال آذر در "موزه قاجار"، نمایشگاه تلگراف های شهید ثقه الاسلام تبریزی از رهبران نهضت مشروطه در "موزه مشروطه"، نمایشگاه چهل آینه ( تصاویر آثار خوشنویسان ادوار مختلف با مضمون سوره حمد) در "موزه قرآن و کتابت" تبریز و نمایشگاه مشروطه مراغه ( اسناد و تصاویر مربوطه به مراغه در دوران  مشروطه ) در "موزه ایلخانی"  مراغه، برگزار خواهد شد.

 گفتنی است شعار روز جهانی موزه‌ها سال ۲۰۱۸، در روز ۱۸ می همزمان با ۲۸ اردیبهشت سال 97 از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) "ارتباط خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید، مخاطبان جدید" انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.