اکبر فتحی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان، انجام عملیات کشاورزی دقیق، حفاظت، مدیریت کشت و به روزرسانی مستمر اطلاعات زمین‌های کشاورزی استان و همچنین تعیین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی و مخاطرات طبیعی مانند سیل، سرمازدگی و یخبندان و امکان انجام اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی برای اصلاح الگوی کشت را از جمله مهم ترین مزایای این طرح برشمرد.
وی گفت: صدور پروانه بهره برداری، تولید و صنایع تبدیلی کشاورزی هم با استفاده از این طرح تسریع می‌شود زیرا که با شناسنامه دار شدن زمین‌های کشاورزی، هر بار برای استفاده و بهره برداری، دیگر به استعلام‌های مختلف نیاز نیست.
فتحی خاطرنشان کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت بخش کشاورزی، اطلاعات بین سازمانی به اشتراک گذاشته شده و کشت و داشت و حتی مبارزه با آفات با بهبود عملکرد انجام می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم تخصیص به موقع اعتبارات مصوب ملی و استانی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، امروزه با وجود رایانه، روند تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات مکانی وارد مرحله نوینی شده و شکل تکامل یافته آن به نام سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای بیشتر متخصصان شناخته شده است.
این سیستم ها در واقع، فن و هنر مدیریت اطلاعات مکانی را در اختیار کاربر قرار می دهند و با استفاده از این سیستم ها مدیران، تصمیم گیرندگان و متخصصان قادر به اخذ، ذخیره، بهنگام سازی، بازیافت، پردازش، نمایش و کاربرد اطلاعات جغرافیایی در فرمت های متنوع متنی، گرافیکی و رقومی، در مقیاس های متناسب با نوع کار می باشند.
سازمان جهاد کشاورزی با توجه به گستردگی فعالیت های خود در بخش های زراعی، باغی و دامی همواره با حجم زیادی از اطلاعات مکانی و توصیفی سر و کار دارد.
این اطلاعات در صورتی مورد استفاده مفید قرار می گیرند که با نقشه های دقیق و به هنگام از کلیه اطلاعات مکانی موردنیاز و در نهایت نوعی یکپارچه سازی و مکانیزه شدن اطلاعات همراه باشد.
/3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.