به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند مراغه افزود: با اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی و با اجرای دیوار و فنس کشی و نیز کنترل شیرآبه های زباله های دفن شده، این مشکلات رفع می شود.
وی با بیان اینکه محل فعلی مناسب ترین مکان بدای دفن زباله های شهری است ادامه داد: انتقال یا ایجاد زباله گاه جدید با توجه به محدودیت مکان مناسب و بودجه، به نفع شهر نیست.
وی اضافه کرد: اجرای طرخ تفکیک پسماند از مبدا با فرهنگ سازی در سطح شهر ممکن بوده و در این زمینه می توان از ظرفیت سمن ها نیز استفاده کرد.
شکری افزود: در زمینه جمع آوری پسماندهای روستایی نیز این امر با همکاری بخشداران و دهیاران برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.
کارشناس حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: برای ایجاد، ساماندهی و دفن بهداشتی زباله و پسماندها در استان اعتبارات مناسبی تخصیص یافته است.
فدایی افزود: باتوجه به مشکل فعلی زباله گاه مراغه و عدم برخورداری از مجوز زیست محیطی ایجاد محل جدید می تواند راهگشا باشد.
وی اضافه کرد: در بخش سراجو نیز اعتبار لازم برای ایجاد زباله گاه در این بخش تخصیص خواهد یافت.
شهردار مراغه نیز با اشاره به جمع آوری بیش از 120 تن زباله در روز در این شهر گفت: با وجود تحمیل هزینه های سنگین برای جمع آوری و دفن زباله ها، مدیریت شهری در صدد رفع مشکلات زباله گاه این شهرستان است.
محمدرضا احمدی افزود: راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست و اجرای طرح جمع آوری هوشمند پسماندهای شهری از جمله طرح های شهرداری برای کاهش بار ورودی به زباله گاه است.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح تفکیک هوشمند پسماند، 10 محل ثابت شهری برای جمع آوری ایجاد خواهد شد.
زارعی رئیس اداره حفاظت محیط مراغه نیز خواستار اخذ مجوزهای زیست محیطی و رفع مشکلات آلایندگی زباله گاه از سوی شهرداری شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.