جلیل اسلامی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات سپک تاکرای آموزشگاه های مراغه، اظهار کرد: اگرچه خاستگاه سپک تاکرا کشورهای شرق آسیا است اما استعدادهای و ظرفیت های خوبی که در این رشته ورزشی در مراغه وجود دارد آن را به قطب سپک تاکرا در کشور تبدیل کرده است.
وی به پیشینه درخشان و بزرگان شهرستان مراغه در عرصه های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: در کنار بزرگان و نام آوران حوزه های فرهنگی ، تاریخی و علمی، قهرمانان ورزشی مراغه نیز نقش بسزایی در توسعه ورزش کشور ایفا کرده اند.
اسلامی ادامه داد: حضور غلامرضا عبدی به عنوان مربی تیم های ملی و یکی از داوران بین المللی رشته سپک تاکرا در عرصه های جهانی و کشوری نقطه قوتی برای جامعه ورزشی شهرستان و به خصوص سپک تاکرا کاران این شهرستان است.
وی اخلاق مداری را سرلوحه ورزش حرفه ای عنوان کرد و افزود:عرصه ورزش ، عرصه اخلاق ، ادب، مردانگی، تعهد و کمال است و ورزشکاران باید توجه ویژه به این موارد داشته باشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این مراسم ، سپک تاکرا را به عنوان ورزش اول این شهرستان معرفی کرد و افزود: مراغه به عنوان شهر طلایی ورزش سپک تاکرا در سطح جهان مطرح است.
مهدی نوایی افزود: برگزاری مسابقات و اردو های مختلف در سطح منطقه ای، استانی و کشوری و زیر ساخت های و تقویم سالیانه منظم و برنامه ریزی شده توسط مسئولان این رشته ، سپک تاکرا را به عنوان ورزش قهرمانی شهرستان تبدیل کرده است.
وی گفت: رویکرد مردم به سمت ورزش های مفرح و همگانی است و سپک تاکرا به عنوان ورزشی مفرح و پرهیجان در میان مردم مراغه شناخته می شود.
وی به نقش مثبت آموزش و پرورش شهرستان در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان مرکز استعدادیابی و قهرمان پروری قدم های قابل قبولی را در مراغه برداشته است.
رئیس کمیته سپک تاکرای مراغه نیز در این مراسم به ظرفیت ها و استعدادهای موجود این شهرستان در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: حضور بیش از 11 نفر در تیم های ملی پایه و غلامرضا عبدی به عنوان سرپرست تیم های ملی از مهمترین دستاوردهای این رشته ورزشی در چند سال اخیر است.
اسلام جباری افزود: هدف از برگزاری این رقابت ها در سطح مدارس شناسایی و استعدادیابی در این رشته ورزشی بین دانش آموزان است.
وی ادامه دا : مراغه به عنوان نخستین شهرستانی است که رشته سپک تاکرا در تقویم سالانه ورزشی آموزش و پرورش گنجانده شده است.
وی به برنامه ریزی های این کمیته نیز اشاره کرد و افزود: حضور دست کم پنج بازیکن در تیم ملی بزرگسالان برای شرکت در بازی های آسیایی به عنوان یکی از مهتمرین برنامه ها و اهداف این هیات در سال های آینده خواهد بود.
جباری به استقبال خانواده ها و مدارس مراغه از این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 120 دانش آموز دختر و پسر از 27 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در این رقابت ها حضور داشتند.
وی افزود: در پاپان این رقابت ها در مقطع ابتدایی دختران مدارس مهرآوران، ایمان و شریعت به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در مقطع دبیرستان دوره اول دخترانه نیز مدارس نمونه پویندگان و صدرالسادات به ترتیب اول و دوم شدند و مدارس معلم و راه زینب به طور مشترک سوم شدند.
وی به نتایج مقطع دبیرستان در دور دوم دختران نیز اشاره کرد و افزود: مدارس عرب باغی، توحید و منصور به ترتیب در جایگاه اول تا سوم این مقطع قرار گرفتند.
وی جباری گفت: در بخش پسران نیز مدارس شهید حسین نژاد، نیرومند و شهید بهشتی به ترتیب اول تا سوم شدند و مدرسه تیزگامان نیز در مقطع ابتدایی در جایگاه نخست فرار گرفت.
بیش از 300 ورزشکار به صورت سازمان یافته و آموزشگاهی در دو بخش بانوان و آقایان در رشته ورزشی سپک تاکرا در مراغه فعالیت می کنند.
6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.