رییس سابق فدراسیون علوی ترکیه با تاکید بر عملیاتی کردن خروجی‌های کنفرانس بین‌المللی افق نو یادآور شد: باید صدایمان را در رابطه با فلسطین به گوش مردم جهان، سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و... برسانیم تا همه متوجه آن شوند.  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دوگان برمک در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان در خصوص کنفرانس بین‌المللی افق نو، اظهار کرد: محوریت اصلی ششمین دوره‌ی این کنفرانس‌ها "قدس شریف" بود که مقرر بود این کنفرانس در مارس برگزار شود اما بنا بر دلایلی برگزاری آن در ماه می انجام شد. 
 وی افزود: در این کنفرانس ۶۰ اندیشمند از ۲۲ کشور شرکت کردند و طی این کنفرانس در مورد قدس سخنرانی‌های بسیاری ارائه دادیم که اهم موضوعات آن در مورد گذشته‌ی قدس و فرآیند به وجود آمدن رژیم صهیونیستی بود. 
 برمک با بیان این‌که در این کنفرانس به ماجرای ۱۱ سپتامبر و دست داشتن موصاد در این اتفاق نیز اشاره‌هایی شد، افزود: طی این کنفرانس در مورد تاریخ تطور و نحوه به وجود آمدن نهضت صهیونیسم و اقدامات انجام شده بعد از روی کار آمدن ترامپ و همچنین در مورد نحوه نگرش پوتین، لاوروف و الکساندر دوکین نیز صحبت‌هایی شد.  
وی اضافه کرد: در نهایت این کنفرانس‌ها در سه موضوع اتفاق نظر پیدا کردیم که در روزهای آتی در قالب "بیانیه رسمی کنفرانس" منتشر می‌شود.  
وی با بیان اینکه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا شروع به اداره‌ی تک قطبی دنیا کرد، افزود: در کنفرانس افق نو اشاره شد که دنیا باید چند قطبی اداره شود و حاضران اتفاق‌نظر داشتند که دنیای تک قطبی هرگز سرانجامی نخواهد داشت.  
وی با تاکید بر این‌که دومین موضوع کنفرانس این بود که "قدس" شهر مقدس چهار میلیارد نفری است که به ادیان ابراهیمی(یهودی، مسیحی و مسلمان) منتصب هستند، گفت: مسلم است که شهری که چهار میلیارد پشتوانه دارد در مقابل صهیونیست تسلیم نشدنی است.  
برمک با تاکید بر این‌که حتی در دنیا و در جوامع یهودی نیز در مورد جنبش و نهضت صهیونیست عکس عمل‌های بسیاری وجود دارد، افزود: معتقدیم شهری با پشتوانه‌ی چهار میلیاردی باید چند قطبی و بطور مدیریت مشترک اداره شود نه اینکه تسلیم صهیونیست شود.  
وی با بیان این‌که در ۱۹۴۷ سازمان ملل حکمی در رابطه با اداره‌ی چند قطبی و مشترک قدس صادر کرده بود، خاطرنشان کرد: چون در آن زمان بین کشورهای عربی اتحاد لازم وجود نداشت، این حکم به منصه‌ی ظهور نرسید؛ از این رو باید عوض به رخ کشیدن خطاهای گذشته، باید در راستای اتفاقاتی که در قدس می‌افتد برای انسان‌های آزاد اطلاع‌رسانی کرده و چاره‌جویی کنیم.  
وی با تاکید بر لزوم اتحاد کشورهای مسلمان در رابطه با قدس، خاطرنشان کرد: در کنفرانس افق نو اشاره شد که هم اسرائیل و هم آمریکا با یک‌سری مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌خواهند این مشکلات را باخشونت حل کنند.  
برمک از مسئولان ایران جهت برگزاری این کنفرانس قدردانی کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس با محوریت "قدس" در وضعیت کنونی لایق تقدیر است. وی خاطرنشان کرد: دست به دست هم می‌دهیم و این مشکلات را حل خواهیم کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.