به گزارش ایرنا، 'ادوارد کوریگان' سه شنبه شب در نشستی با اصحاب رسانه‌ تبریز در خصوص 'ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو' به ارتباطات پیچیده و تاریخی صهیونیسم با قدرت های استکباری و استعماری در طی دهه های اخیر اشاره کرد و افزود: طرح ایجاد صهیونیسم و ناامنی های برخاسته از آن در توطئه های انگلیس ریشه دارد.
وی یادآور شد: ایجاد قلمرویی برای صهیونیست ها، پیمانی بین آنان با انگلیس بود که ریشه آن به سال های پس از وقوع جنگ جهانی اول باز می گردد و بر اساس آن بریتانیا می خواست خاورمیانه را تجزیه کند.
وی سلطه فرانسه بر سوریه و لبنان و انگلیس بر فلسطین را در سال های پس از جنگ جهانی اول، نشانه های تجزیه خاورمیانه دانست و گفت: در همان سال ها صهیونیست ها مذاکرات محرمانه زیادی با انگیس داشتند که در نهایت به صدور بیانیه بالفور و اشغال سرزمین های فلسطینی و کشتار فلسطینیان منجر شد.
وکیل کانادایی با بیان اینکه حتی تا به امروز اکثریت یهودیان جهان غیرصهیونیست یا ضدصهیونیست هستند، افزود: همان گونه که از اعمال و رفتار صهیونیست ها دریافت می شود، آنان اعتقادی به دین ابراهیمی ندارند و معتقدند که تورات و کتاب مقدس صرفاً داستان و تاریخ است.
وی با تاکید بر این‌که در نتیجه سیاست‌های انگلیس و فرانسه، اندیشه صهیونیسم تا آفریقا گسترش یافت، یادآور شد: به دنبال این اقدامات شاهد دخالت آمریکا در تقسیم‌بندی فلسطین هستیم که اقدامی بر ضد تصمیم و خواسته‌ی ساکنان منطقه است.
وی با اشاره به اقدام ضدانسانی بن گوریون در اجرای طرح تقسیم بندی سرزمین های فلسطینی در نیمه شب ۱۴ می سال ۱۹۴۸ میلادی گفت: ما از آن زمان تا به امروز درگیر این نکبت بوده و در هفتادمین سالگرد آن قرار داریم.
کوریگان تشریح کرد: مردم جهان در این مدت شاهد جنایات بسیاری از طرف رژیم صهیونیستی بوده اند که قربانیان آن کودکان و افراد بی‌دفاع هستند.
وی با اشاره به اینکه تحمیل هرگونه تصمیمی بر ملت بومی یک سرزمین از لحاظ افکار عمومی و حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته نمی‌شود، گفت: این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی چنین اقدامی را انجام می‌دهد و در کارنامه آن تجاوز به سرزمین‌هایی چون لبنان وجود دارد.
وی در خصوص کنفرانس بین‌المللی 'افق نو' نیز توضیح داد: در این کنفرانس بیش از ۶۰ سخنران با افکار متفاوت و مستقل سخنرانی کردند که نقطه‌ی مشترک اظهارات همه آنان محکومیت اسراییل به دلیل جنایت علیه فلسطینیان بود.
وی ادامه داد: باید با ساختن زیرساخت‌ها، صدای مخالفان جنایات همه روزه صهیونیست ها علیه فلسطینیان را به گوش جهانیان برسانیم.
محقق مسائل حقوق بین الملل یادآور شد: جامعه بشری و معترضان فلسطینی نیازمند به وجود آوردن کانون‌هایی هستند که با کمک آنان صدای خود را به رسانه‌ها و محافل جهانی برسانند؛ باید اقدامات پایه‌ای انجام شود تا کم کم این شرایط فراهم شود.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.