به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز سه شنبه در نشست خبری شهرداری و شورای شهر مراغه با اشاره به بودجه 610 میلیارد ریالی سالجاری این شهرداری افزود: این طرح ها در قالب 9 برنامه جامع عمران شهری اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای طرح تفضیلی و مطالعات عمرانی، تهیه عکس های هوایی، طرح های سرمایه گذاری، طرح چشم انداز پنج ساله توسعه و عمران شهری، تملک اراضی طرح های عمرانی و ارتقای سیستم های سخت و نرم افزاری از محورهای اصلی عمران شهری مراغه است.
وی اضافه کرد: طرح های جمع آوری آب های سطحی، پوشش انهار، بهسازی و توسعه پارک های شهری، شن ریزی معابر عمومی و آسفالت ریزی از جمله طرح های عمران شهری مراغه در سالجاری است.
اجمد ی گفت: احداث بلوار 35 متری میدان الغدیر تا میدان رسالت، دوبانده کردن بلوار دانشگاه، تکمیل راه دسترسی به ورزشگاه پنج هزار نفری و احداث میدان پرواز از دیگر طرح های عمرانی در شهر مراغه است.
وی افزود: تعریض پل های عبدالقادر، پل دژبان و میدان بسیج و نیز مقاوم سازی پل هاشم آباد و تکمیل پل شهرک فلزکاران نیزطرح هایی هستند که امسال اجرایی می شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح احداث تقاطع غیر همسطح در میدان گاز ادامه داد: مطالعات اجرای این طرح در حال انجام بوده و به زودی به مناقصه گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: بهسازی محوطه آثار تاریخی از جمله رصدخانه و حمام تاریخی خواجه نصیر از دیگر طرح های عمران شهری مراغه در سال جاری است.
وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی گفت: احداث پارک کوهستان، مجتمع های تجاری در محل ترمینال سابق و پردیس سینمایی از جمله این طرح هاست.
وی با بیان اینکه حمایت از ورزش قهرمانی نیز از اولویت های مجموعه مدیریت شهری مراغه است افزود: اداره ورزش شهرداری در رشته های مختلف ورزشی تیمداری کرده و برای میزبانی از مسابقات آسیایی کانوپولو در این شهرستان نیز اعلام آمادگی کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این نشست با اشاره به عملکرد شورای اسلامی در دوره پنجم گفت: در این دوره 70 جلسه با حضور اعضای شورای شهر برگزار شده که حاصل آن 120 مصوبه بوده است.
یحیی غلامی افزود: این شورا در قالب پنج کمیسیون تخصصی همواره در جهت رفع مشکلات شهری و حمایت از طرح های عمران شهری گام برداشته است.
وی با اشاره به طرح مدیریت واحد شهری ادامه داد: این طرح در صورت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موجب تسهیل در مدیریت شهری خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس برخی از ادارات خدمات رسان شهری زیر نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر فعالیت خواهند کرد.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.