بیت‌الله عبداللهی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی هتل پنج ستاره و مجتمع رفاهی مس انجرد با اشاره به فعالیت معادن مختلف در اهر و شهرستان‌های همجوار، ایجاد منطقه ویژه صنایع معدنی را گامی مهم برای رونق منطقه و راه‌اندازی صنایع جنبی آن به خصوص مس و طلا دانست.
وی افزود: خوشبختانه معدن مس انجرد کارهای تأثیرگذاری را در منطقه انجام داده و با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه و سایر طرح‌های معدنی از جمله معدن شله‌بران و زگلیگ ، فرصتی مناسب برای ایجاد منطقه ویژه فراهم است.
عبداللهی با اشاره به جمعیت بالای بیکاری شهرستان اهر مشتمل بر 15 هزار جوان تحصیل‌کرده ، حمایت جدی مسئولان از سرمایه‌گذاران و تمهیدات لازم برای رغبت آنها را برای ایجاد واحدهای تولیدی مهم ارزیابی کرد.
وی از خرید تجهیزات و ماشین آلات کارخانه آهک هیدراته از کشورهای اروپایی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی و ساختمانی این پروژه نیز در شهرک صنعتی اهر آغاز شده است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، کارشکنی و تعلل برخی ادارات در مقابل متقاضیان سرمایه‌گذاری را از مشکلات سرمایه‌گذاران در شهرستان های محروم ذکر کرد و گفت: متأسفانه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پیچ و خم اخذ مجوز و استعلام گرفتار هستند.
وی ادامه داد: بعضی اوقات مشاهده شده است که سرمایه گذار چندین ماه در پی دریافت مجوز و یا استعلام دویده و در آخر با در بسته مواجه شده و عطای سرمایه‌گذاری را به لقایش بخشیده‌ است.
منطقه ارسباران در شمال شرق آذربایجان شرقی ظرفیت های بی بدیلی برای ایجاد واحدهای استخراج معدن دارد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.