به گزارش ایرنا، مجتبی جوهری دوشنبه شب در مجمع انتخاب رییس جدید هیات زورخانه‌ای و پهلوانی آذربایجان شرقی، افزود: باید تلاش کنیم جایگاه این ورزش را که ورزش ملی و مذهبی ماست در دنیا ارتقا دهیم و آن را به نماد جهانی تبدیل کنیم.
وی اظهار کرد: در همین راستا در نخستین گام 120 نفر برای تدریس رشته ورزشی باستانی در سطح دنیا آموزش دیدند.
رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی کشور با اشاره به قدمت 3000 ساله این ورزش اضافه کرد: فلسفه ورزش باستانی، پاکدامنی و درستکاری است و این امر در تاریخ کشور و اسلام به وضوح دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته تلاش برای استاندارسازی ورزش باستانی در سطح کشور انجام شد، گفت: اولویت نخست سال جاری این رشته ورزشی، آموزش در سطح استان ها، کشور و بین‌المللی است.
جوهری به استقبال کمرنگ خانواده‌ها برای هزینه در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: با خارج کردن این ورزش از سالن و اشاعه آن در مکان‌های عمومی و پارک‌ها، می‌توان به تقویت و استقبال مردمی از این رشته ورزشی کمک کرد.
رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با بیان این‌که آذربایجان شرقی سابقه طولانی و درخشان در این ورزش دارد، گفت: هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای باید بیش از پیش تلاش کند که به جایگاه خود بازگردد.
وی ادامه داد: با وجود پتانسیل‌های موجود در آذربایجان شرقی جای زیادی برای پیشرفت در رشته زورخانه‌ای و پهلوانی وجود دارد.
در مجمع انتخاب رییس جدید هیات زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان شرقی، رسول برپور با 12 رای از مجموع 16 رای ماخوذه برای چهار سال آینده سکاندار این رشته ورزشی در استان شد.
از هشت نامزد ثبت نام شده برای این انتخابات با انصراف 6 نفر تنها محمد سقائی به عنوان رقیب رسول برپور در انتخابات شرکت کرد.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.