به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در نشست کارگروه حمایت از سرمایه گذاری در مراغه افزود: این مرکز توسط کمیته سرمایه گذاری این شهرستان و با حضور ادارات و دستگاه های خدمات رسان و اجرایی متولی امر سرمایه گذاری تشکیل می شود.
وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت ها و زمینه های مساعد برای جذب سرمایه گذار در طرح های تولیدی، صنعتی و اقتصادی از مهم ترین رسالت های مرکز حمایت از سرمایه گذاری است.
شکری اضافه کرد: با توجه به ایجاد زمینه های لازم از سوی دولت تدبیر و امید برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی، همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی ضروری و حیاتی است.
وی با بیان اینکه تمامی ادارات و نهادها باید آماده حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان باشند گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت های مغفول سرمایه گذاری در این شهرستان مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار گیرد.
وی افزود: رفع موانع پیش روی جذب سرمایه گذاری در این شهرستان باید با همکاری و تعامل بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برطرف شود.
شکری با تاکید بر لزوم توسعه صادرات و گمرک این شهرستان گفت: ایجاد زمینه برای صادرات کانتینری محصولات و تولیدات صنعتی از طریق این شهرستان موجب رونق اقتصادی خواهد شد.
شهردار مراغه نیز در این نشست با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: مجموعه مدیریت شهری در زمینه شناسایی ظرفیت های مستعد برای جذب سرمایه گذار و آماده سازی زیرساخت های شهری آماده همکاری و تعامل با سیار دستگاه های متولی امر است.
محمدرضا احمدی افزود: وجود کاغذبازی اداری و برخی موانع، مشکل اصلی در راه سرمایه گذاری در این شهرستان و زمینه ساز رویگردانی سرمایه گذاران از این شهرستان است.
وی اضافه کرد: با رفع موانع موجود در زمینه سرمایه گذاری، شاهد توسعه و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر و ریشه کنی معضل بیکاری در این شهرستان خواهیم بود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.