محمدمهدی تندگویان روز سه شنبه در آیین افتتاح اولین کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد گردشگری حوزه جوانان، با بیان اینکه رونق و تقویت این تشکل های مردمی بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال جوانان است، افزود: مسئولان باید با اعتماد به این نهادها از ظرفیت بالای آنان برای پیشبرد اهداف دولت و نظام بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بهتر است مشاوران جوان و سالخورده در دستگاه های مختلف اجرایی جای خود را عوض کنند تا برای سال های آینده مدیران خوب و دارای تجربه کافی تربیت شود تا کشور دچار مشکل نشود.
تندگویان با اشاره به اینکه بهره مندی از جوانان در دولت تدبیر و امید تا حدی تکان خورده است، یادآور شد: در صورتی که به جوانان برای برخورداری از مدیریت ها بی توجهی شود در آینده نه چندان دور با بحران مدیریت مواجه شده و رکود بر تمامی حوزه های کشور حاکم خواهد شد.
وی با ارایه آماری از تشکل های مردم نهاد کشور، گفت: هم اکنون دو هزار مورد از این تشکل ها در کشور فعال است و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان متعهد شده این آمار را تا سقف 6هزار تشکل در پایان دولت دوازدهم افزایش دهد.
تندگویان، پیگیری ایجاد شبکه های تخصصی را از جمله اهداف معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سالجاری بیان و اضافه کرد: بر همین اساس امروز اولین مورد از این شبکه ها در تبریز با برگزاری کارگاه توانمندسازی ایجاد می شود تا برگی دیگر برای شهر اولین ها افزوده شود.
وی، حوزه گردشگری را جزو مهمترین و جذاب ترین حوزه های فعالیت تشکل های مردمی جوانان توصیف کرد و گفت: گردشگری بومی و بوم گردی توسط جوانان در این تشکل ها با جدیت ترویج می شود تا به بهره گیری از ظرفیت های بسیار وسیع این قشر، دولت یاری در این حوزه مهم اقتصادی به منصه ظهور برسد.
تندگویان با اشاره به ارزآوری و پیام رسانی بسیار وسیع حوزه گردشگری برای کشور، افزود: باید از این حوزه مهم که سومین بخش سودآوری اقتصادی در جهان پس از بازار نفت و خودرو است، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی، رویداد تبریز 2018 را بهانه ای برای فعال تر شدن تشکل های گردشگری جوانان در آذربایجان شرقی و کل کشور دانست و با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان آمادگی کامل برای همکاری با استان ها برای ترویج بوم گردی در بخش گردشگری است، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون گردشگران داخلی و به خصوص خارجی به شبکه های بومی و تخصصی بیش از شبکه های رسمی علاقمند هستند، می توان با انعقاد قراردادهای همکاری با استانداری ها برای توسعه صنعت گردشگری مناطق مختلف کشور از جمله تبریز، اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه باید از جمعیت جوان کشور برای توسعه صنعت گردشگری بهره مند شد، گفت: چنانچه از این فرصت ایده آل به درستی استفاده نشود در آینده دچار خسران خواهیم شد.
مهدی دریانی افزود: در حالی که تا چند سال قبل بیش از 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می داد، این آمار هم اکنون به حدود 28 درصد رسیده است که اگر از همین جوانان برای بهبود مدیریت کشور استفاده نشود، دولت های آینده با جمعیت انبوه میانسال و سالخورده چالش های عدیده ای خواهند داشت.
وی، اشتغال جوانان در حوزه گردشگری را مهم و دارای فواید اقتصادی و اجتماعی فراوان دانست و اظهار کرد: با توجه به بالندگی و پویایی حوزه گردشگری و سنخیت کامل این حوزه با روحیات و رفتارهای جوانی، باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
دریانی از فعال شدن 20 هزار اقامتگاه غیرهتلی در سطح کشور خبر داد و با اشاره به اینکه اغلب این اقامتگاه ها توسط جوانان مدیریت می شود، ادامه داد: این اماکن در قالب بوم گردی می تواند منشاء همکاری های مناسب بین دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد جوانان باشد.
به گزارش ایرنا، اولین کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد گردشگری حوزه جوانان با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مدت سه روز در تبریز برگزار می شود.
در این کارگاه 120 تشکل از 31 استان کشور دوره های تخصصی 20 ساعته را طی می کنند.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.