علی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از این تعداد دو سوم بیماران زن هستند، اظهار کرد: با این وجود شدت بیماری در مردان نسبت به زنان بالاتر است.
وی ادامه داد: تخمین زده می شود تعداد بیماران ام اس در استان بیش از هفت هزار نفر باشد که به دلایل مختلف از جمله ترس از دست دادن شغل برای تشکیل پرونده به انجمن مراجعه نکرده اند.
هاشمی افزود: داروهای این بیماران در صورت ایرانی بودن رایگان است و برای دریافت داروهای خارجی به اعضای این انجمن با 50 درصد تخفیف ارائه می شود.
وی گفت: مردم باید بدانند این بیماری به معنای خاتمه زندگی و یا نداشتن زندگی خوب و طبیعی برای آنان نیست و این افراد می توانند ضمن حضور فعال در کلیه عرصه های اجتماعی و فرهنگی زندگی، عمر طبیعی داشته باشند.
مدیر عامل انجمن 'ام اس' آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید برای این بیماران تمهیداتی خاص اندیشیده شود و حمایت از این بیماران، نیازمند مشارکت همگانی و کمک های خیران و نیکوکاران استان است.
وی ادامه داد: مصرف داروها، کاهش استرس، فعالیت ورزشی منظم، فراهم ساختن محیطی سرشار از آرامش و حمایت عاطفی اعضای خانواده از تشدید حمله های ام اس پیشگیری می کند.
به گزارش ایرنا، بیماری ام اس یا 'مولتیپل اسکلروزیس' همانند سایر بیماری های خود ایمنی است که سیر تکاملی آن از یک بیمار تا بیمار دیگر متفاوت است.
این بیماری توسط بدن فرد ایجاد شده و مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این بیماری دخیل هستند، زندگی شهری و استرس تاثیر بسیار زیادی در روند این بیماری دارد.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.