موضوع کنسرت به اندازه ای مهم و سیاسی شد که شهرستان شبستر حال و هوای سیاسی به خود گرفت و حتی به گفته خیلی ها در ایام انتخابات شهرستان بدین صورت سیاسی نشده بود و موضوع کوچکی به نام کنسرت در سایه عدم مدیریت مسئولین به بحث سیاسی شهرستان شبستر تبدیل شد.
به گزارش شبسترنیوز، حدود یک ماهی است که موضوع کنسرت به بحث محافل عمومی شهرستان شبستر تبدیل شده و در شبکه‌های مجازی و کوچه و بازار از کنسرت بحث می‌شود.
موضوع کنسرت از زمانی شروع شد که نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده ویژه رئیس جمهوری در مقام توصیه برآمده و بخشی از وقت سخنرانی خود را به این مسائل اختصاص داد.
برگزاری کنسرت و موسیقی و صدور مجوز آن در حوزه اختیارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بحث‌های جنجالی کنسرت از زمانی شروع شد که افراد سیاسی از جمله نماینده مجلس به این حوزه ورود کردند و کنسرت به بحث سیاسی تبدیل شد.
کم‌کم موضوع کنسرت سیاسی شده و گروه‌های مختلف در مورد این نظر دادند و تقریباً به موضوعی حیثیتی برای هر دو گروه تبدیل شد و این موضوع موجب شد یک برنامه هنری بیشتر حال و هوای سیاسی به خود بگیرد.
هر چه به زمان برگزاری کنسرت نزدیک می‌شدیم از هر طرف مباحثی مطرح بود و جلسه جوانان با مسئولین که با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان شبستر نیز به بحث کنسرت تبدیل شد و این موجب گلایه جمعی از جوانان شهرستان شد که به جای بیان مشکلات اساسی جوانان، مباحث کمتر مهم مطرح شده است.
نقش فرماندار شهرستان شبستر در مسائل مهم شهرستان مهم بوده و فرماندار شهرستان می‌توانست با تدابیر و مدیریت خود موضوع کمتر مهمی به نام کنسرت را در داخل شهرستان حل نماید و کار به سطح کشور و استان نرسد که فرماندار شهرستان در این مورد عاجز مانده و معاون سیاسی امنیتی استاندار و تعدادی از مسئولین برای حل موضوع به شهرستان سفر کردند.
یکی دو روز مانده به برگزاری کنسرت رحیم شهریاری در شهرستان شبستر گروهی در محل فرمانداری شهرستان حضور یافته و با فرماندار شهرستان در خصوص مخالفت شان با برگزاری کنسرت بحث کردند که فرماندار شهرستان باید این موضوع را حل می کرد که متاسفانه نتوانست، بعد از این نیز نفرات دیگری در فرمانداری شهرستان حضور یافتند که دوباره نقش فرماندار در حل این موضوع کمتر بود و موضوعی که باید به صورت منطقی حل می شد حل نشده و حاضرین در فرمانداری که به صورت مسالمت آمیز یک روز مانده به برگزاری کنسرت در فرمانداری حضور یافته بودند با ورود امام جمعه شهرستان شبستر به قضیه ،فرمانداری را ترک کردند.
روز جمعه فرا رسید و نماز جمعه شهرستان نیز حال و هوای دیگری به خود گرفته بود و بحث از کنسرت بود و در خطبه های نماز جمعه نیز به موضوع کنسرت اشاره ای شد و بعد از نماز جمعه تعدادی خواستار برگزاری راهپیمایی شدند که امام جمعه شهرستان گفت:'برپایی راهپیمایی نیاز به مجوز دارد ولی نفرات می توانند بدون اینکه در مسیر شعار دهند در فرمانداری حضور یافته و مطالبه خودشان را بیان کنند'.
جمعی از نمازگزاران در حدود 100 نفر به صورت آرام و در حضور نیروهای انتظامی و امنیتی بدون اینکه در مسیر شعار دهند به صورت پیاده مسیر میدان نماز تا فرمانداری را طی کردند و در مقابل فرمانداری ایستادند که باز عدم مدیریت موجب شد کار حساس‌تر شود چرا که مسئولین می‌توانستند نفرات اعتراض کننده را به داخل فرمانداری هدایت کنند و به صورت مسالمت آمیز بحث و گفتگو شده و معترضین نیز قانع شود.
علی رغم اینکه معترضین بدون هیچ حاشیه سازی و مسالمت آمیز چند ساعتی در مقابل فرمانداری شهرستان ایستادند و دعای توسل خواندند، خبری از مسئولین نبوده و همین موضوع موجب ناراحتی معترضین شد چرا که معمولاً در تحصن‌ها و تجمع‌ها مسئولین به جمع مردم آمده و آنها را قانع می‌کنند که متأسفانه این اقدام در مقابل فرمانداری انجام نشده و کم‌کم موضوع مهم‌تر از آن که مسئولین فکر می‌کردند شد.
برخی‌ها نیز به جای مدیریت موضوع و در نظر گرفتن امنیت شهرستان و در سایه غفلت عوامل انتظامی، اقدام به پوشش تصویری لحظه به لحظه این تجمع کردند و هنوز تجمع تمام نشده بود که فیلم‌ها از سوی کاربران ناآگاه به کانال‌های معاند نیز ارسال شد تا موجب سوءاستفاده جریان ضد انقلاب نیز قرار بگیرد.
موضوع برگزاری کنسرت کم‌کم حالت امنیتی به خود گرفته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در شهرستان پر رنگ شده و خوشبختانه با درایت مسئولین نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و پاسداران سپاه ناحیه شبستر کنسرت با امنیت کامل و به دور از حاشیه برگزار شد.
تجمع برای جلوگیری از برگزاری کنسرت در یک شهرستان بازتاب‌هایی منفی در پی داشته و نام شبستر در رسانه‌های معاند و کانال‌های کشوری به جهت این مورد بدنام شده و این موجب شد، اقشار مختلف مردم و قشر انقلابی و ارزشی شهرستان شبستر نیز به این مورد واکنش نشان دهند.
حال به جای اینکه شاهد فراموشی موضوع و بحث‌های جنجالی کنسرت باشیم و در جهت معرفی ظرفیت‌های شهرستان شبستر در سطح کشور و حل مشکلات مردم تلاش شود در کمال ناباوری شاهد شدیم نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس نیز در نطق میان دستور خود نیز به موضوع کنسرت اشاره کرد و فقط مجلس مانده بود که از این موضوع خبر دار شود که با همت نماینده مردم شهرستان در مجلس نمایندگان مجلس نیز خبردار شدند.
باید به مسئولین شهرستان شبستر گفت که دود اختلافات و سیاسی کردن شهرستان شبستر تنها به چشم مردم می‌رود که انتظار می‌رود مسئولین به جای سیاسی کردن شهرستان در جهت حل مشکلات شهرستان تلاش کنند.
دیگر وقت آن گذشته که برخی از یک برنامه هنری سوءاستفاده کرده و حاضرین در کنسرت را که از اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه شهرستان و حتی قشر انقلابی و ارزشی نیز بودند را به گروه سیاسی خاصی نسبت بدهند تا سرپوشی به ضعف‌های مسئولین گذاشته شود.
مردم شهرستان شبستر نیز هوشیار باشند که موضوع مهم ما کنسرت نبوده که برخی بخواهند سوءاستفاده کنند و اذهان مردم را به سمت و سوی کنسرت ببرند و مشکلات مهم شهرستان از جمله مسیر تسوج شبستر، مشکل بیکاری و سونوگرافی فراموش شود و همچنین مواظب باشیم که در انتخابات پیش رو شاید برخی‌ها از این قضیه کنسرت سوءاستفاده کنند.
برنامه های هنری مسئول داشته و انتظار می رود شخصیت های سیاسی شهرستان در این موارد دخالت نکنند که موضوع هنری به بحث سیاسی شهرستان تبدیل شود و شاهد دادن هزینه بسیاری در این مورد باشیم .
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.