به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی‌فر امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب 'زلال جاری مهر' حاوی مجموعه آثار استاد کریم صدق روحی و نقاشان پیشکسوت تبریز با بیان اینکه وجود چنین آثاری افتخاری بزرگ برای شهر تبریز است، اظهار داشت: این آثار باید در سینه تاریخ این شهر حفظ شود تا نسل‌های آینده به حضور استادانی همچون صدق روحی و دیگر عزیزان افتخار کنند.
وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ اگر آزادی حس کنند، جامعه از ذوق و هنر سرشارشان بهره‌مند می شود، افزود: مشکل بزرگی که در این زمینه داریم فاصله گرفتن بخش خصوصی از فضای فرهنگی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: این وظیفه حاکمان است که اجازه دهند نخبه‌ها و اهل علم، هنر و ادب به راحتی فعالیت کنند.
وی با اشاره به اهمیت ثبت و جمع‌آوری آثار ماندگار هنرمندان آذربایجان شرقی تشریح کرد: شاه اسماعیل صفوی طی چنگ چالدران با وجود همه مشکلات به فکر حمایت از کمال‌الدین بهزاد بود، در حالی که اگر در آن دوره نیز مؤسسات و علاقمندان به هنر و علم و فرهنگ وجود داشتند، آثار هنرمندانی چون بهزاد ماندگار می‌شد و نسل‌های امروز و آینده از آن بهره‌مند می‌شدند.
استاد کریم صدق روحی از نقاشان پیشکسوت تبریز به سال 1315 شمسی در محله نوبر به دنیا آمد و سال های ابتدایی و متوسطه اول را با مرحوم منصور قندریز همکلاس و رفیق بود. وی در دهه 1350 شمسی مدیریت دبیرستان فردوسی را به عهده داشت و شاگردان بزرگی را در این مرکز آموزشی قدیمی تریبت کرد.
'زلال جاری مهر' دربرگیرنده مجموعه ای از آثار نقاشی استاد صدق روحی و جمعی دیگر از اساتید نقاشی تبریز است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.