به گزارش ایرنا، علی شعاری روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به مسئولیتی که از یک سال گذشته از طریق مجمع انتخاباتی بولینگ، بیلیارد و بولس به عهده وی گذاشته شده است، خاطر نشان کرد: با تلاش های مضاعفی که در این مدت انجام گرفت سعی شد تا دیدگاه های فرهنگی رشته بیلیارد تغییر یابد.
شعاری در خصوص میزبانی این دور از رقابت ها که به شهر تبریز محول شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران دو بار در جزیره کیش میزبان این مسابقات بوده و آن هم به خاطر امکانات ویژه ای که در این جزیره وجود داشته تا به حال هیچ استانی میزبانی مسابقات اسنوکر را در اختیار نداشته است.
رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: میزبانی این مسابقات را به سختی توانستیم بدست آوریم تا بیلیارد بازان استان هم از لحاظ فنی، این مسابقات را از نزدیک مشاهده و با رنج های آسیایی و قوانین داوری، آشنایی پیدا کنند و ههم در بحث فرهنگ سازی برای رشته بیلیارد در سطح استان حرکت مثبتی انجام داده باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که برگزاری مسابقات اسنوکر در تبریز چه دستآوردی برای استان داشته است؟ توضیح داد: با تشکر از همکاری عوامل صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان شرقی و نیروی انتظامی، بزرگترین موهبتی که برگزاری این مسابقات برای استان بوجود آورد این است که مسوولین و مردم استان آذربایجان شرقی نگاهشان را در مورد این رشته ورزشی تغییر دادند.
شعاری تشریح کرد: با پیش بینی هایی که انجام گرفته بود فکر می کردیم تیم ملی اسنوکر ایران حتما مقام های بسیار خود و متعددی را کسب کند ولی با بدشانسی هایی که اتفاق افتاد بازیکنان تیم ایران بیشتر در مقابل یکدیگر قرار گرفته و سه نفر از این دیدار های هم تیمی حذف شدند ولی ناامید نیستیم و مطمئن هستیم که ملی پوشان ایران دو یا سه مدال رنگین کسب کنند.
وی با انتقاد از نبود تعامل بین کارمندان و کارشناسان مجموعه های دولتی گفت: به دلیل عدم تعامل، کوچکترین مسائل باعث دلخوری مهمانان خارجی و غیر بومی این مسابقات قاره ای می گردد که امید است در آینده ای نزدیک روی این قضیه کار شود تا شاهد دلخوری ها نشویم.
وی در مورد استقبال و حمایت تماشاگران افزود: به دلیل اینکه اسنوکر و بیلیارد از لحاظ پوشش لباس یکی از مناسب ترین رشته های ورزشی بوده و رعایت سکوت و عدم تشویق و شعار ندادن در حین بازی از الزامات این مسابقات بوده، انتظار حضور پررنگ تماشاگران در سکوهای سالن را داشتیم.
شعاری یادآوری کرد: در سطح استان آذربایجان شرقی حدود هفتاد باشگاه بیلیارد مجوزدار فعالیت می کنند که بیست و پنج تا از این باشگاه ها در شهرستان تبریز مشغول هستند و همچنین نزدیک به بیست باشگاه بیلیارد غیر مجاز در استان فعالیت دارند که پس از شناسایی این باشگاه ها کمک به کسب مجوز از هیات بولینگ و بیلیارد استان در امر اخذ مجوز به این باشگاه ها کمک خواهد کرد و در این راه نگاه پلیسی نداریم تا به پلمپ این مکان ها منجر شویم.
وی همچنین با یادآوری فعالیت غیررسمی رشته بیلیارد در اماکنی مثل هتل ها و بعضی غذا خوری ها اذعان کرد: شرایطی خاصی برای اخذ مجوز برای فعالیت این رشته ورزشی نداریم و فقط داشتن کارت مربیگری برای فعالیت کافیست، لازم به ذکر است که سالانه کلاس های آموزشی برگزار و از این افراد هم دعوت می کنیم تا با حضور در این کلاس ها هم کارت مربیگری را کسب کرده و هم پروانه کسب را به نام خود تحویل بگیرند.
وی تعداد مربیان با تجربه و درجه بالای استان را سه نفر اعلام کرده و افزود: با تلاش هایی که در این مدت که ریاست هیات بیلیارد استان را در اختیار دارم به این تعداد چهل نفر اضافه شده ولی برای کسب تجربه بیشتر، فضای برگزاری مسابقات بیشتر را می طلبد.
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.