به گزارش ایرنا، مسعود حبیبی روز شنبه در مراسم افتتاح کارگاه های کشوری تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد و رونمایی از کتاب ' آموزش پیشگیری، کنترل و درمان اعتیاد ' در دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: این جمعیت از طریق 12 هزار کانون جوانان، یکهزار و 200 کانون دانشجویی، 800کانون جوانان آزاد، 200 کانون طلاب و 9 هزار و 600 کانون فعال در دبیرستان ها با جوانان در ارتباط است.
وی یادآوری کرد: حدود 2 هزار مربی این جمعیت نیز با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سراسر کشور آموزش دیده اند.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: باید فرصت های لازم برای نیروهای جوان در کشور فراهم شود تا با کمک این قشر عظیم معضلات اجتماعی رفع شود.
حبیبی ادامه داد: در این راستا در طرح ملی 'پیمان' در جمعیت هلال احمر، بعد از آموزش یک هزار مربی، توانستیم 52 هزار نفر از اعضای جوانان را در سراسر کشور با آسیب اجتماعی مواد مخدر و اعتیاد آشنا کنیم و آموزش های لازم را به آنان ارایه دهیم.
وی بر لزوم رفع آسیب های اجتماعی با کمک جوانان تاکید کرد و گفت: جوانان در نشر و گسترش فرهنگ صلح و دوستی پیشگام بوده اند و باید فرهنگ تکریم مقام شامخ استاد و معلم در بین جوانان نهادینه شود.
حبیبی با اشاره به دغدغه ها رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: جمعیت هلال احمر در این راستا با نگاهی متفاوت و ابداع شیوه های جدید با کمک اساتید دانشگاه علوم پزشکی برنامه ها، کارگاه ها و دوره های متعددی را با شرکت گسترده جوانان آغاز کرده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در طول سال های گذشته در بحث معضلات و آسیب های اجتماعی از جوانان غفلت شده است و باید برای جبران کاستی ها به جوانان توجه شود.
محمداسماعیل سعیدی افزود: امید آفرینی در میان جوانان با هموار کردن زمینه تحقق چهار اصل مهم تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن میسر می شود که به دلیل غفلت از این اصول ما شاهد گسترش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در میان جوانان هستیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: به دلیل حساسیت موضوع جوانان، اخیرا بحث تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش و جوانان در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته است.
سعیدی با اشاره به هزینه سنگین درمان معتادان در کشور ادامه داد: هزینه درمان این افراد بسیار سنگین بوده و نتایج مطلوبی در پی نداشته است و باید برای گرفتن نتیجه، هزینه های درمان را به طرف پیشگیری سوق داد که در این صورت بسیاری از معضلات رفع می شود.
وی با تجلیل از تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر در حوادث و بحران ها گفت: یکی از اصول مهم اسلام غفلت نکردن از انسان ها و مسلمانان است که در این خصوص جوانان هلال احمر به این امر مهم در مقاطع مختلف جامه عمل پوشانده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این آیین گفت: برای رفع معضل اعتیاد راهی به جز افزایش آگاهی های اجتماعی نداریم.
محمدحسین صومی افزود: در طول سالیان گذشته در کشور، پاره ای از تفکرات غلط و لجام گسیختگی ها، زمینه را برای آلوده و مبتلا شدن عده زیادی از مردم به دام اعتیاد فراهم کرده است و افراد زیادی در آتش این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند.
وی با تجلیل از اقدام های هلال احمر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر در این سال ها اقدام های خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام داده است.
صومی یکی از علل افزایش ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و آسیب های موجود در میان قشر جوان را گسست رشته های متعدد ارتباطی بین جوانان و خانواده ها دانست و ادامه داد: جوانان مانند سابق رشته های ارتباطی با اطراف و ریش سفیدان ندارند.
وی گفت: هر چقدر این اتصالات بیشتر باشد جوانان بهتر می توانند در برابر تندبادهای زمان از خود مقاومت نشان دهند.
سعید کنعانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: امید است برگزاری کارگاه های کشوری پیشگیری از اعتیاد در تبریز، نقش موثری در راستای آگاهی بخشی جوانان از مقوله اعتیاد داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از کتاب ' آموزش پیشگیری، کنترل و درمان اعتیاد ' نوشته غلامرضا نورآبادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز و استاد کارگاه های کشوری تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر رونمایی شد.
این کتاب با موضوع اعتیاد – پیشگیری در 2 هزار جلد به قطع وزیری به صورت رنگی با حمایت و همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و هلال احمر آذربایجان شرقی، توسط انتشارات مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقا سلامت چاپ و در اختیار علاقمندان و محققان قرار گرفته است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.