به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جمع مدیران واحدهای تولیدی مراغه افزود: مشکلات موجود واحدهای تولیدی این شهرستان باید احصا و با رایزنی های مناسب با ادارات کل و بانک ها مرتفع شود.
وی ادامه داد: در این راستا، دستگاه های خدمات رسان، اجرایی و متولی امر تولید و اشتغال باید با همراهی و همفکری لازم، زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری و رونق تولید ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: باید به فکر سرمایه گذاری های جدید در بخش تولید و صنعت این شهرستان باشیم زیراکه بدون آن رونق اقتصادی در این شهرستان محقق نخواهد شد.
شکری با بیان اینکه تعداد بالای واحدهای تولیدی راکد در این شهرستان زنگ خطری برای تولید و اشتغال است گفت: برگزاری نشست ها تخصصی با حضور دستگاه های خدمات رسان و نیز بانک ها از جمله اقدامات موثر برای رفع مشکلات و موانع تولید در این شهرستان است.
وی افزود: بر این اساس، ادارات خدمات رسان این شهرستان نیز از این پس مجاز به تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی فعال نبوده و از تشکیل پرونده های غیرضروری برای این واحدهای خودداری کنند.
رئیس دادگستری مراغه نیز گفت: راهبرد دستگاه قضائی حمایت از واحدهای تولیدی بوده و در این راستا نیز خط تولید هیچ واحد تولیدی در این شهرستان به بهانه بدهی متوقف نخواهد شد.
حمید قنبرزاده افزود: رکورد در تولید ارتباط مستقیمی با بیکاری، افزایش جرم و جمعیت کیفری داشته و از این رو حمایت از تولید و اشتغال ضروری و حیاتی است.
وی اضافه کرد: با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ، کرامت انسانی تولید کننده و نیز معیشت کارگران تلاشگر نیز حفظ می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز با اشاره به فعالیت 144 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان گفت: از این تعداد، 118 واحد خارج از شهرک صنعتی و 26 واحد نیز در داخل شهرک صنعتی این شهرستان فعال هستند.
ایوب خیراللهی با بیان اینکه چهار هزار نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت این شهرستان اشتغال دارند افزود: کارخانه های کاوه سودا، آسا فلوت و روغن موتور توان ساز بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: صنایع تبدیلی و کشاورزی در کنار واحدهای صنعتی و معادن از ظرفیت های بزرگ این شهرستان بوده و از این رو سرمایه گذاری در این بخش ها موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
از 114 واحد تولیدی در بخش صنعت و 39 واحد در بخش معدن مراغه، حدود 50 درصد راکد و غیرفعال هستند.
نرخ بیکاری در مراغه 18 درصد معادل حدود 15 هزار نفر و بالاتر از میانگین نرخ بیکاری 11 درصدی در آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.