مدیرکل کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم یک ساله ی آذربایجان شرقی جهت اشتغال فراگیر، نوسازی  و ایجاد واحدهای تولیدی و رونق تولید و اشتغال روستایی سه هزار و 500 میلیارد تومان است.

به گزراش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میر احد حسینی در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که سال گذشته و امسال دولت در زمینه اشتغال، کار و کارگر  ۲۰ هزار میلیارد به بسته ی رونق، ۲۰ هزار میلیارد به اشتغال فراگیر و ۱۰ هزار میلیارد به بازسازی و نوسازی و ۱۲ هزار میلیارد به اشتغال روستایی اختصاص داده است، افزود:  سهم یک ساله ی آذربایجان شرقی جهت اشتغال فراگیر، نوسازی و ایجاد واحدهای تولیدی و رونق تولید و اشتغال روستایی سه هزار و 500 میلیارد تومان بوده، در حالی که در دولت قبل از دولت تدبیر و امید، طی هشت سال برای استان ما، تنها هزار و 600 میلیارد تومان اختصاص داده بودند.
وی ضمن تبریک روز کارگر و قدردانی از تلاش این قشر جهت اعتلا و پیشرفت کشور، اظهار کرد: کار و کارگر همواره از اهمیت والایی برخوردار هستند، شگفتی های کار غیر قابل شمارش بوده و معتقدم هر چیزی در این جهان، مملو از شگفتی های کار است و بدون کار چیزی به وجود نمی آید.
وی با بیان این‌که کارگر و کارفرما جزو اقشار مولد و سازنده ی جامعه هستند، افزود: توسعه و پیشرفت جامعه ماحصل کار و کارگر هستند و البته قشر کارگر همواره ارزشمندتر از خود کار بوده است چرا که کارگر همواره به کار ارزش می بخشد.
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با همت و اراده ی کارگران یقین دارم که همواره نقطه ی اوج پیشرفت کشور از استان ما شروع می شود و امیدوارم با دستان توانمند قشر شریف کارگر شاهد پیشرفت کشورمان شویم.
وی با بیان این‌که سالانه ۱۸ هزار پرونده توسط اداره ی کار مورد رسیدگی قرار می گیرد، گفت: ۲۰ هزار بازرسی دوره ای از واحدهای تولیدی جهت نظارت بر حسن انجام کار اعمال می شود و سالانه در بخش تعاون به طور متوسط بیش از 200 تعاونی در کشور ایجاد می شود که اکنون در استان ما نزدیک به پنج هزار تعاونی با اشتغال مستقیم فعال هستند.  
حسینی با اشاره سخنان ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به آذربایجان شرقی، گفت: در این سفر ریاست جمهوری به نقش کلیدی مردم و آحاد مختلف استان در پیشرفت و توسعه ی کشور تاکید کرد چرا که اگر این استان بتواند نقش خود را در حوزه ی اقتصادی به خوبی ایفا کند بی شک مابقی استان ها نیز می توانند  مانند استان ما، این راه را ادامه دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.