مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: سال گذشته ۳۹۸ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ جعفر رزمی در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی، اظهار کرد: هفته بسیج سازندگی فرصتی است تا بخشی از عملکرد و فعالیت این مجموعه را به مردم برسانیم تا افکار عمومی در جریان فعالیت‌های بسیج سازندگی قرار گیرند.
وی با بیان این‌که بسیج سازندگی ۱۷ اردبیهشت سال ۷۹ طبق فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شده است، افزود: بسیج سازندگی ایجاد شد تا از ظرفیت‌های آحاد مختلف مردم در قالب اردوهای جهادی اسنفاده کرده و نگذارد که روحیه جهادی در جامعه از بین برود.
رزمی با بیان این‌که یکی از گفتمان‌های انقلاب بحث کار جهادی است، افزود: اصلی‌ترین ماموریت ما این است که بتوانیم گروه‌های جهادی را سازمان داده و عرصه کار تعریف کنیم.
وی با بیان این‌که سال گذشته ۱۳۴ هزار و ۷۷۷ نفر روز از اقشار مختلف جوانان و نوجوانان استان در قالب گروه‌های جهادی فعالیت کردند، تاکید کرد: شعار ما "میسازیم تا ساخته شویم" بوده و در این دیدگاه، نگاه تربیتی اولویت دارد.
وی با بیان این‌که گروه‌های جهادی با محرومیت‌ها از نزدیک آشنا می‌شوند، تشریح کرد: در استان ۳۵۰ گروه جهادی سازمان یافته و شناسنامه‌دار وجود دارد که در سال‌جاری نیز ۱۶۰ گروه جهادی در اقشار مختلف مردمی سازماندهی خواهیم کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان این‌که در سال‌جاری در تلاشیم از ظرفیت بانوان نیز در اردوهای جهادی استفاده کنیم، بیان کرد: طی سال‌های گذشته زمان فعالیت گروه‌های جهادی در فصل تابستان و با نگاه پر کردن اوغات فراغت بود. اکنون دامنه‌ی فعالیت‌ها در طول سال تعریف می‌شود اما اوج فعالیت‌ها در تعطیلات نوروز و تابستان است.
رزمی با تاکید بر این‌که سال گذشته ۱۵۰ تیم پزشکی به نقاط مختلف استان اعزام شدند، یادآور شد: سال گذشته ۳۹۸ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد که شامل خانه بهداشت، خانه‌ برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سایر محرومان، مساجد، بحث آبرسانی روستایی، کتابخانه‌ها، گلزار شهدا، غسال خانه‌ها و... بوده است.
وی با بیان این‌که هدف بسیج سازندگی ورود به طرح‌های عام المنفعه محرومیت‌زدایی است تا بتواند در جهت تثبیت جمعیت روستایی هم نقش ایفا کند، خاطرنشان کرد: در قالب طرح کرامت نیز پروژه‌هایی در سطح استان تعریف کرده‌ایم تا در تبریز، اهر، مرند و مراغه برای محله‌های حاشیه‌نشین انجام دهیم.
وی از توزیع سه هزار و ۱۷ بسته البسه و پوشاک بین دانش‌آموزان مناطق محروم در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ بسته کیف و لوازم تحریر، توزیع ۴۵ هزار پرس غذا در ماه مبارک رمضان، ۲۴۹ سری جهیزیه، ۱۱ هزار هزار بسته‌غذایی بین محرومان و... نیز از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی است.
وی با بیان این‌که بیش از ۸۰ درصد این هزینه‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین استان بوده است، خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون بسیج سازندگی در عرصه‌ی کمک به تامین امنیت غذایی، حمایت از صنایع تبدیلی، مردمی کردن اقتصاد و... فعالیت می‌کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به این‌که سال گذشته به هزار و ۲۳ واحد اقتصادی تسهیلات داده‌ایم، افزود: در این راستا ۱۱ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تسهیلات کم درصد با مشارکت بانک مهر اقتصاد در اختیار متقاضیان قرار گرفته و یک هزار و ۵۲۱ نفر حمایت شغلی شدند.
وی با بیان این‌که در تلاشیم طی سال‌جاری در بحث نگهداری منابع طبیعی و کمک به احیای دریاچه ارومبه همکاری داشته باشیم، افزود: تلاش در راستای تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از جمله اهداف ماست که در فاز اول این برای ۱۵۰ خانوار این طرح را اجرایی می‌کنیم.
وی به فعالیت‌های بسیج سازندگی  در جریان زلزله‌ی کرمانشاه نیز اشاره کرد: در ثلالث باباجانی مدیریت و بازسازی ۱۳ روستای صعب العبور به ما محول شد که در این راستا کانال‌کشی کرده و کمک های مردمی را به روستاها رساندیم.
وی ادامه داد: ۱۳۷ کامیون و تریلی شامل ۱۶۰۰ تن کمک مردی به مناطق زلزله زده منتقل شد و ۱۰۰ کانکس با استفاده از ظرفیت خیران و ۲۶ حمام و ۲۴ سرویس بهداشتی را نیز در مناطق زلزله‌زده مستقر کردیم.
رزمی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های پزشکی ثابت به همراه پرستار نیز بعد از زلزله در منطقه مستقر شده و تمامی مردم را چادر به چادر پایش کردند.
وی به رشادت‌های جوانان جهادگر در جریان زلزله کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: نجف عبداللهی که اهل ورزقان و دانشجوی دانشگاه تربیت معلم ایلام بود یکی از همین جوانان جهادگر است که به محض اطلاع از زلزله‌ی کرمانشاه کمک‌های سطح شهر و دانشجویان را جمع‌آوری کرده و از طریق دانشگاه به منطقه سرپل ذهاب منتفل کرد، او در جریان کمک به مردم و آواربرداری، زیر آوار مانده و دعوت حق را لبیک گفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.